کد خبر : 67572

استاندارد یورو 5 در راه است

استاندارد یورو 5 در راه است

رئیس سازمان ملی استاندارد گفت: استاندارد یورو ۵ بنزین تدوینش به تازگی انجام شده و به زودی ابلاغ می‌شود.

 به گزارش خودروتک به نقل از باشگاه خبرنگاران، غلامرضا شریعتی رئیس سازمان ملی استاندارد درباره اعلام خبر غیر استاندارد بودن بنزین گفت: من اعلام کردم که در بررسی‌های عمده آلایندگی‌های بنزین مثل آروماتیک‌ها، بنزن، گوگرد و مواردی این قبیل در کلانشهر‌ها در سطح استاندارد قرار داشت، اما در شهر‌های دیگر استاندارد نبود و عدم تطابق‌هایی دارد.

او ادامه داد: اما هم اکنون عدد اکتان در کلانشهر‌ها و سایر شهر‌ها با استاندار‌های ابلاغی اختلافاتی وجود دارد. از این بابت ما تقاضای اصلاح را از وزارت نفت داشتیم. در نفت، گاز و کازوئیل هم این عدم انطباق بیشتر است.

او بیان کرد: کیفیت بنزین طی سال‌های گذشته بهبود پیدا کرده است، اما هنوز در بحث عدد اکتان با استاندارد‌ها فاصله داریم. در بحث گازوئیل و نفت و گاز نیاز به اقدامات جدی داریم. مبنای محاسبات ما طبق فرمول سال 99 یعنی استاندارد یورو 4 بود. استاندارد یورو 5 هم تدوینش به تازگی انجام شده و به زودی ابلاغ می‌شود.

شریعتی درباره ضمانت اجرای این استاندارد‌ها توسط تولید کنندگان سوخت گفت: ما تاخیری در ابلاغ نخواهیم داشت و وزارت نفت که خود در تدوین این استاندارد نقش داشت باید آن را اجرایی کند. جزو برنامه‌های وزارت نفت بود که توان تولید خود را ارتقاء بدهند.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها