کد خبر : 67318

جریمه سنگین برای افرادی که از صحنه تصادف فرار می کنند

جریمه سنگین برای افرادی که از صحنه تصادف فرار می کنند

کارشناس تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ با اشاره به ماده ۷۱۹ قانون مجازات اسلامی تاکید کرد: رانندگانی که صحنه تصادف را پیش از رساندن مصدوم به مراکز درمانی و اطلاع به پلیس ترک و فرار کنند، دو سوم مجازات آنان تشدید می‌شود.

 به گزارش خودروتک به نقل از ایرنا، سرهنگ رابعه جوانبخت افزود: در تبصره 2 ماده 719 قانون مجازات اسلامی نیز آمده است، اگر همان راننده در صحنه بماند و موجبات تخفیف آلام و جراحات مصدوم را فراهم کند، از تخفیف مجازات برخوردار می‌شود.

وی تاکید کرد: قانون در برابر راننده‌ای که شهروندی مسئول و متعهد است با راننده‌ای که مسئولیت خود را انجام نمی‌دهد رفتاری مشابه نخواهد داشت.

کارشناس تصادفات پلیس راهور فاتب یادآور شد: رانندگان نباید تصور کنند، در همه موارد تصادف آن‌ها مقصر هستند، بلکه در بسیاری از اوقات عابر پیاده مقصر است؛ لذا اگر با عابر پیاده‌ای تصادف کردند در محل بمانند و پای آن تصمیم بایستند چرا که قانون و بیمه، حمایت‌ها و پوشش‌های لازم را انجام می‌دهد.

مخدوش کردن پلاک جرم و در مراجع قضائی رسیدگی می‌شود

معاون هماهنگ کننده پلیس راهور تهران بزرگ بیان داشت: طرح برخورد قاطع با رانندگانی که اقدام به پوشش پلاک از طریق پوشاندن، گذاشتن کاور و یا دیگر پوشش‌ها به منظور ورود به محدوده طرح ترافیک یا محدوده کاهش آلودگی هوا و ... اقدام می‌کنند در دستور جدی کار ماموران ما قرار دارد.

سرهنگ جهان‌شاه بهرام آبادی ادامه داد: عوامل پلیس راهور با حضور فیزیکی در سطح معابر پایتخت و استفاده از دوربین‌های نظارتی و ثبت تخلف شهری به صورت مکانیزه، برای رانندگان متخلف اعمال قانون خواهند کرد.

وی گفت: به استناد ماده 720 قانون مجازات اسلامی هرگونه تغییر در ارقام پلاک و مخدوشی آن جرم بوده و در صورت مشاهده ماموران پلیس ضمن جلوگیری از تردد این خودروها برای رسیدگی و برخورد قانونی به مرجع قضائی معرفی می‌شوند.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها