کد خبر : 67306

قیمت پژو پارس ارزانتر از کوییک با جادوی قیمت گذاری!

قیمت پژو پارس ارزانتر از کوییک با جادوی قیمت گذاری!

اینکه پژو پارس از از کوییک ارزانتر باشد چیزیست که احتمالا در وهله نخست آن را قبول نخواهید کرد. اما این اتفاقی است که قیمت گذاری دستوری آن را رقم زده است.

به گزارش خودروتک، پژو پارس محصول ایران خودرو و کوییک محصول سایپا دو خودرو با ویژگی های کاملا متفاوت از یکدیگر هستند.

احتمالا باتوجه به مشخصات فنی و سگمنتی که هر یک از این دو خودرو در آن قرار دارند، کسی برایش عجیب نیست که پژو پارس گرانتر از کوییک باشد. به مانند شرایطی که بر قیمت این دو خودرو در بازار حاکم است.

اما در قیمت کارخانه یا قیمت مصوب خودرو که از سوی شورای رقابت تعیین می شود، ماجرا دقیقا برعکس شده است. یعنی قیمت خودرو کوییک بیشتر از قیمت پژو پارس است.

قیمت مصوب خودرو پژو پارس سال به عنوان ارزانترین مدل پژو پارس، هم اکنون 140 میلیون و 273 هزار تومان است، در حالی که قیمت مصوب کوییک دنده ای به عنوان ارزانترین مدل کوییک، در حال حاضر 141 میلیون و 62 هزار تومان است.

این اتفاق عجیب تنها با قیمت گذاری دستوری رقم خورده است، جایی که محصول در جایی و قیمت در جایی دیگر به دست می آید. به این ترتیب می توان به علت تقاضای بسیار زیاد برای پژو پارس در فروش های ایران خودرو پی برد. جایی که اختلاف بسیار زیاد قیمت بازار و کارخانه این هجوم چند میلیون نفری در فروش فوق العاده اخیر ایران خودرو را توجیه می کند.

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها