کد خبر : 67222

در طرح ممنوعیت سراسری تردد، چند خودرو جریمه شدند؟

در طرح ممنوعیت سراسری تردد، چند خودرو جریمه شدند؟

رئیس پلیس راهور ناجا از اعمال قانون یک‌میلیون و صد هزار خودرو در طول اجرای ۱۲ روزه طرح منع تردد سراسری خبر داد.

به گزارش خودروتک به نقل از ایسنا، سردار سیدکمال هادیانفر در تشریح عملکرد پلیس راهور در اجرای طرح مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا با موضوع منع تردد بین استانی، گفت: از تمامی هموطنان عزیز که با سعه صدر و مشارکت حداکثری خود پلیس راهور را در اجرای طرح ملی منع تردد که مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا بود یاری کردند، تشکر و قدردانی می‌کنیم و امیدواریم هرچه زودتر شاهد قطع زنجیره انتقال این ویروس در سطح کشور باشیم.

وی افزود: در طول ۱۲ روز اجرای طرح فوق در محورهای اصلی شاهد کاهش چشمگیر تردد بودیم، به‌طوری که در آزادراه رشت _ قزوین ۸۰ درصد، چالوس ۸۴ درصد، تهران - قم ۷۱ درصد و محور کاشان - اصفهان ۵۸ درصد کاهش تردد را داشتیم.

هادیانفر اضافه کرد: میانگین تردد در محورهای شمالی کشور (هراز، فیروزکوه و چالوس) شاهد کاهش ۶۲ درصدی بودیم و در کل کشور با کاهش ۳۸ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل روبه‌رو بودیم.

وی ادامه داد: نیروهای پلیس راهور در ۱۴۲۲ نقطه به‌صورت فیزیکی در کل کشور استقرار داشتند و تعداد ۱۹۱۰ تیم با ۱۲۸۴۰ نفر نیروی پلیس در این طرح به‌صورت شبانه‌روزی انجام وظیفه کردند.

رئیس پلیس راهور ناجا اظهار کرد: در این طرح تعداد ۶۹۰ هزار و ۷۲۸ دستگاه از خودروها از مسیرهایی که منع تردد اجرا می‌شد، بازگردانده شدند و به تعداد ۷۱۹ هزار و ۵۰۳  دستگاه خودرو تذکر لسانی توسط عوامل پلیس راهور داده شده است.

وی اشاره کرد: در کنار استقرار فیزیکی مأموران، از تعداد ۱۲۹  دستگاه دوربین‌های جاده‌ای و ۸۶۸ دستگاه دوربین‌های شهری به‌صورت سیستمی نسبت به کنترل و پایش تردد خودروهای بومی و غیربومی استفاده شد.

به گفته رییس پلیس راهور ناجا بیشترین کاهش تردد به ترتیب اولویت، استان گیلان ۵۹ درصد، مازندران ۵۸ درصد، قزوین، تهران و البرز ۵۲ درصد و خراسان رضوی با ۵۰ درصد  بودند.

 وی در خصوص علت افزایش تردد پلاک‌های غیربومی در دو استان گیلان و مازندران نیز گفت: تعدادی از رانندگان قبل از اجرای طرح ممنوعیت تردد به این دو استان سفر کرده بودند.

بر اساس اعلام مرکز اطلاع‌رسانی پلیس راهور ناجا، هادیانفر گفت: در طول اجرای طرح ممنوعیت‌ تردد، تعداد یک‌میلیون و یک‌صد هزار دستگاه خودرو اعمال قانون شدند و تصادفات فوتی نیز در این ایام ۴۴ درصد و تصادفات جرحی نیز  ۲۸ درصد کاهش را نشان می‌دهد.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها