کد خبر : 67221

پژو پارس جذاب ترین خودرو سال 1400 برای متقاضیان طرح های فروش

پژو پارس جذاب ترین خودرو سال 1400 برای متقاضیان طرح های فروش

طرح های پیش فروش و فروش فوق العاده اعلام شده در سال 1400 نشان می دهند که پژو پارس در صدر تقاضای خودرویی امسال قرار گرفته است.

به گزارش خودروتک، امسال اگر چه خودروسازان نسبت به شش ماه دوم سال 99 کمتر طرح فروش فوق العاده اعلام کرده و بیشتر بر پیش فروش متمرکز شده اند، اما همین طرح های فروش فوق العاده نشان می دهد که تقاضا برای خودرو پژو پارس به شکل معناداری بیشتر از دیگر خودروها است.

در بیست و یکمین مرحله از فروش فوق العاده ایران خودرو که روز گذشته قرعه کشی شد تعداد 4 میلیون و 226 هزار و 484 نفر برای سه مدل خودرو پژو پارس سال، رانا پلاس و دنا پلاس توربو اتومات ثبت نام کردند.

از این تعداد ، 3 میلیون و 325 هزار و 475 تقاضا فقط برای خودرو پژو پارس سال بوده است. این یعنی 78.6 درصد تقاضا صرفا روی این خودرو متمرکز شده است.

در پیش فروش ها و فروش های فوق العاده قبلی ایران خودرو نیز که پژو پارس عرضه شده، وضعیت کمابیش به همین منوال است.

اختلاف قیمت بسیار زیاد پژو پارس در کارخانه و بازار را که تحت تاثیر افزایش اخیر قیمت خودرو بیشتر هم شده است باید دلیل اصلی این تمرکز تقاضا بر این خودرو به حساب آورد.

در حالی که پژو پارس سال از سوی کارخانه با قیمت مصوب 140 میلیون تومان عرضه می شود، قیمت این خودرو در بازار به 275 میلیون تومان رسیده است. یعنی برنده خوش شانس پژو پارس در قرعه کشی ایران خودرو صاحب یک سود بادآورده 135 میلیون تومانی می شود. آن هم اگر تا زمان تحویل خودرو قیمت ها بالاتر نرفته باشد!

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها