کد خبر : 67089

تایید و تکذیب افزایش قیمت لاستیک خودرو

تایید و تکذیب افزایش قیمت لاستیک خودرو

اظهارات ضد و نقیض در خصوص افزایش قیمت تایر در حالی صورت می‎گیرد که موضوع قیمت‌گذاری این کالا در سال گذشته بارها در محافل تصمیم‌گیری مطرح و تعیین تکلیف شده بود.

به گزارش خودروتک به نقل از تسنیم ، بر اساس تصمیم ستاد تنظیم بازار در آبان ماه سال گذشته، قیمت‌گذاری تایرهای سواری مشروط بر اینکه ثبت تولید و فروش آن در سامانه جامع تجارت صورت گیرد، به واحدهای تولیدی محول شد.

همچنین ستاد تنظیم بازار در مصوبه جلسه 20 آذرماه خود که به بررسی مشکلات تأمین و تولید لاستیک سنگین اختصاص داشت، قیمت‌گذاری تایرهای باری-اتوبوسی را هم همچون تایرهای سواری به انجمن صنعت تایر واگذار کرد.

اما با اینحال شاهد هستیم که با وجود اتخاذ این تصمیمات، بار دیگر با انتشار اخبار و اظهارات سخنگوی صنعت تایر مبنی بر افزایش قطعی قیمت این کالا و تکذیب این خبر به فاصله چند ساعت، بازار این محصول دچار نابسامانی و تلاطمات قیمتی شد.

بررسی قیمت‌ها در بازار تایر نشان می‌دهد که در نتیجه این فعل و انفعلات، قیمت یک جفت تایر پرایدی از 700 هزار تومان به حدود 810 هزار تومان و یک جفت تایر پژویی از 1 میلیون و 200 هزار تومان به 1 میلیون و 380 هزار تومان رسیده است.

قیمت‌گذاری تایر نباید موجب تلاطم‌های ساختگی شود

وحید خراسانی، کارشناس صنعت تایر در گفت‌‎و‌گو با خبرنگار تسنیم ضمن اشاره به چسبندگی قیمت تایر گفت: به احتمال زیاد با تکذیب اخبار مربوط به افزایش 15 درصدی قیمت تایر، کاهش قیمت به اندازه‌ای که قیمت‌های قبلی مجدداً در بازار ملاک خرید و فروش قرار گیرد، اتفاق نخواهد افتاد و مقصر این افزایش قیمت غیرقانونی، انجمن صنفی صنعت تایر است.

وی ادامه داد: با توجه به آشفتگی حاکم بر انجمن صنفی تایر در تصمیم‌گیری برای قیمت‌گذاری به نظر می­رسد  بهتر است وزارت صمت در واگذاری قیمت‌گذاری به انجمن صنفی تایر تجدید نظر کرده و جهت جلوگیری از ایجاد تلاطم‌های ساختگی، قیمت‌گذاری را مجدداً به سازمان حمایت واگذار کند.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها