کد خبر : 66943

آهنگ صعودی ثبت نام خودرو / انتقال فشار تقاضای خودرو از بازار به قرعه کشی

آهنگ صعودی ثبت نام خودرو / انتقال فشار تقاضای خودرو از بازار به قرعه کشی

جدیدترین پیش فروش ایران خودرو که روز گذشته قرعه کشی شد حاکی از رشد تقاضا برای خودرو از مبدا کارخانه دارد. این رشد تقاضا در شرایطی صعودی شده است که در پیش فروش های سال گذشته و ابتدای امسال روند تقاضا نزولی بود.

به گزارش خودروتک، به طور کلی تقاضا برای پیش فروش خودرو به نسبت فروش فوق العاده بسیار کمتر است، چرا که هم زمان تحویل خودرو طولانی ( حدود یک سال) است و هم قیمت خودرو از هم اکنون مشخص نیست. با این حال شرایط بازار خودرو به گونه ای شد که تقاضا برای همین شرایط فروش هم افزایش پیدا کرده است.

افزایش قیمت خودرو در بازار و کارخانه در کنار افزایش انتظارات تورمی نزد مردم موجب می شود تا نگاه به خودرو به عنوان یک کالای سرمایه ای افزایش پیدا کند. در شرایطی که قیمت خودرو در کارخانه ثابت است و در بازار رشد می کند، فاصله دو قیمت بیشتر شده و سفته بازان را برای ورود به فروش های کارخانه ای تحریک می کند.

از سوی دیگر در این شرایط تقاضای واقعی یا مصرفی نیز که تواناییش در خرید از بازار کاهش می یابد، ناگزیر می شود بخت خود را در قرعه کشی فروش های کارخانه امتحان کند.

در پیش فروش ایران خودرو که دیروز قرعه کشی شد، تعداد 836 هزار و 304 نفر شرکت کردند، این در حالیست که در پیش فروش خودرویی که در هفته دوم مرداد ماه انجام شد تعداد متقاضیان 592 هزار و 728 نفر بود. نکته قابل توجه این است که ترکیب خودروهای عرضه شده در این دو پیش فروش یکسان بود و همین مساله تصویر بهتری از سیر رشد تقاضا به دست می دهد.

آمار تفکیکی پیش فروش ایران خودرو:

نام خودرو تعداد ثبت نام ظرفیت رزرو
پژو ۲۰۷ دستی سقف شیشه ای ۴۱۱.۰۲۹ ۱۱۰۰ ۲۲۰۰
سورن پلاس ۱۵۱.۱۷۷ ۲۱۰۰ ۴۲۰۰
دنا پلاس توربوشارژ دستی ۱۰۷.۲۹۳ ۱۰۰۰ ۲۰۰۰
راناپلاس ۸۵.۴۷۳ ۲۸۰۰ ۵۶۰۰
دنا پلاس توربو اتوماتیک ۸۱.۳۳۲ ۸۰۰۰ ۱۶۰۰۰
مجموع ۸۳۶.۳۰۴ ۱۵۰۰۰ ۳۰۰۰۰

 

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها