کد خبر : 66858

راهکار رئیس سازمان بورس برای عبور از قیمت دستوری خودرو

راهکار رئیس سازمان بورس برای عبور از قیمت دستوری خودرو

رئیس سازمان بورس با انتقاد از قیمت‌گذاری دستوری خودرو گفت: خودروسازان لازم است برای رفع این چالش از طریق طرح شکایت به مراجع قانونی ازجمله دیوان عدالت، هیات تجدید نظر شورای رقابت و دیگر محاکم قضایی، در اسرع وقت اقدام کنند.

به گزارش خودروتک به نقل از تسنیم، محمدعلی دهقان‌دهنوی در پنجمین میز صنعت که با هدف بررسی مشکلات و چالش‌های پیش روی صنعت خودرو و ساخت قطعات برگزار شد با بیان اینکه قیمت‌گذاری دستوری، بزرگ‌ترین دغدغه خودروسازی کشور است افزود: مدیران صنعت خودرو نسبت به سهامداران مسوولیت دارند، پس در راستای صیانت از حقوق سهامداران و گذر از قیمت‌گذاری دستوری، باید اقداماتی جدی انجام دهند. لازم است آنها برای رفع این چالش از طریق طرح شکایت به مراجع قانونی ازجمله دیوان عدالت، هیات تجدید نظر شورای رقابت و دیگر محاکم قضایی در اسرع وقت اقدام کنند. 

دهقان‌دهنوی با یادآوری این نکته که مدیران صنعت خودرو و قطعه‌سازی باید درخواست خود را با رئیس‌جمهور مطرح کنند، گفت: این مدیران که منافع سهامدارانشان مورد ظلم واقع‌ شده، باید درخواست خود را برای گرفتن تصمیم ویژه در حوزه قیمت، به مسوولان ارائه کنند.

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار در انتقاد از قیمت‌گذاری دستوری خودرو گفت: قیمت‌گذاری اگر منجر به افزایش رفاه عموم مردم شده بود شاید کمی قابل دفاع بود، اما در حال حاضر قیمت‌گذاری دستوری سبب شده خودرو در بازار آزاد بسیار بالاتر از نرخ‌های تعیین‌شده عرضه شود. 

وی یکی از کارکرد‌های بازار سرمایه را کمک به تامین مالی زنجیره تولید در خودروسازی و بهره‌مندی از ابزار‌های موجود همچون اوراق بدهی و اوراق «گام» دانست و گفت: بازار سرمایه علاوه بر اوراق و ابزار‌های موجود، این امکان را دارد تا از طریق طراحی ابزار‌های جدید و متناسب با صنعت خودرو و قطعه‌سازی، به این صنعت کمک کند؛ ضمن اینکه می‌توان از طریق نهاد‌های مالی به‌خصوص تامین سرمایه‌ها برای توسعه فضای تامین مالی زنجیره تولید کمک گرفت. وی بیان کرد: بازار سرمایه این آمادگی را دارد تا قطعه‌سازان را نیز در راستای توسعه بازار‌های صادراتی، افزایش ظرفیت تولید و بازار‌های فعلی و نهایتا بزرگ‌تر شدن واحد‌های تولیدی از طریق جذب سرمایه، یاری کند.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها