کد خبر : 66531

طرحی برای حل مشکل سند خودرو

طرحی برای حل مشکل سند خودرو

رئیس کانون سردفتران و دفتریاران با اشاره به اختلاف نظرها درباره بحث تنظیم سند خودرو گفت: ما طرحی را به مجلس در راستای مباحث مطرح شده ارائه کردیم تا مردم (برای تنظیم سند) به دو جا مراجعه نکنند.

به گزارش خودروتک به نقل از فارس، علی خندانی رئیس کانون سردفتران و دفتریاران در نشست خبری خود در پاسخ به سوالی مبنی بر آخرین وضعیت قانون الزام به تنظیم سند رسمی و تصویب و عدم تصویب آن چه تبعاتی خواهد داشت، اظهار کرد: لایحه جدید الزام به تنظیم سند رسمی لایحه‌ای کامل، حقوقی و متقن است، آنچه که در مجلس در ابتدا مصوب شد و به شورای نگهبان برای تایید ارسال و ایراداتی به آن گرفته شد که مجدد به کمیسیون قضایی مجلس برگشت داده شد و این کمیسیون اقدام به رفع ایرادات کرد.

خندانی تصریح کرد: ما امیدواریم با تغییراتی که برای تامین نظر شورای نگهبان و نمایندگان مجلس انجام می‌شود، شاکله این طرح حفظ شود چرا که برخی از مواد این طرح از جمله ماده یک آن موادی هستند که انقلابی را در حوزه اعتبار سند رسمی ایجاد می‌کند.

رئیس کانون سردفتران و دفتریاران ادامه داد: به نظر می‌رسد این لایحه می‌تواند از بسیاری از معضلات و مشکلات کشور در این حوزه جلوگیری کند. از جمله پرونده‌های قضایی که درباره بحث اسناد عادی ایجاد شد و مشکلاتی را برای مردم به وجود آورد که امید داریم با اجرایی شدن این طرح در آینده مشکلات برطرف گردد.

رئیس کانون سردفتران در پاسخ به سوالی مبنی بر موضوع سند خودرو و اختلافات در این حوزه بین راهور و نیروی انتظامی بیان کرد: همواره تاکید داشتیم ماده ۲۹ قانون تخلفات راهنمایی و رانندگی قانون شفاف و مشخصی محسوب می‌شود و الزام به تنظیم سند دردفاتر اسناد رسمی در این قانون کاملاً دیده شده است.

وی افزود: الزام به تنظیم در دفاتر اسناد رسمی دارای مقدماتی است که این مقدمات رفتن به مراکز تعویض پلاک، انجام مراحل مقدماتی و در نهایت مراجعه به دفاتر اسناد رسمی جهت تنظیم سند را شامل می‌شود.

رئیس کانون سردفتران و دفتریاران تصریح کرد: در این زمینه ما اختلاف نظری نداریم، البته متاسفانه توسط بعضی از دوستان موضوعاتی مطرح شده که ما آن را پاسخ دادیم، اما باز هم تاکید می‌کنم که مردم حتما برای تنظیم سند خودرو به دفاتر اسناد رسمی مراجعه کنند و اگر مراجعه نکنند با مشکلاتی مواجه خواهند شد و این مشکلات ممکن است مالکیت آن‌ها را در بحث خودروی خریداری شده تحت تاثیر قرار دهد.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها