کد خبر : 66487

رانندگان محترم؛ لطفا راه را باز کنید!

رانندگان محترم؛ لطفا راه را باز کنید!

رابعه جوانبخت گفت: برخی رانندگان با خودخواهی مانع حرکت آمبولانس در سطح معابر می‌شوند.

به گزارش خودروتک به نقل از برنا؛ رابعه جوانبخت، کارشناس تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ در خصوص ویژگی‌ها و ماموریت‌های خودرو‌های امدادی توضیح داد.

جوانبخت گفت: همان طور که از عنوان پیداست خودرو‌های امدادی برای انجام خدمت رسانی و امداد رسانی خاص به آحاد جامعه فعالیت می‌کنند.

او گفت: و این خودرو‌ها ظاهر مشخص دارند که از چراغ‌های گردون و آژیر‌های ویژه‌ای استفاده می‌کنند بغل نویسی‌های خاصی دارند و ظاهر آن نشان دهنده نوع خدمتی هست که قرار است به شهروندان ارایه شود می‌توانید مصداق و مشخصه بارز آن را آمبولانس‌ها و خودرو‌های آتش نشانی مشاهده کنید و خودرو‌های دیگری نیز هستند که در زمره این خودرو‌ها قرار دارند.

او ادامه داد: در ماده ۱۶۱ آیین نامه به صراحت اشاره می‌کند که سایر خودرو‌ها موظف هستند در هنگام برخورد با خودرو‌های امدادی که دستگاه‌های آگاه سازی شنیداری و دیداری خودشان را روشن کرده اند و منظور ما همان آژیر و چراغ‌های گردون است که استفاده می‌نمایند و مشخص است که برای انجام خدمت فوری خدمت رسانی انجام می‌دهند.

جوانبخت گفت: مردم در مواجه با این خودرو مسیر را باز نمایند و به منتهی الیه سمت راست منتقل شوند و تا جایی که می‌توانند امکان تردد راحت این خودرو‌ها را فراهم نمایند و اگر شرایط معبر به گونه‌ای می‌باشد که اجازه عبور نیست توقف کامل را داشته باشند تا خودروی امدادی بتوانند به راحتی از میان سایر خودرو‌ها عبور نماید و به ماموریت فوری خود برسد.

او افزود: مشاهده ما این است که خیلی از موارد به این صورت نیست و متاسفانه شهروندان ما به این موضوع توجه نکرده و ما چه کار مهم و ویژه‌ای بالاتر از این داریم که مصدوم و مجروحی که درون آمبولانس هست و دقایق طلایی را می‌گذراند در اولویت رسیدن باشد، ولی بعضی از رانندگان با خودخواهی سعی می‌کنند که این مسیر را در اختیار خودرو‌های امدادی قرار ندهند.

او اشاره کرد: می‌بایست در این خصوص یک بازنگری به خودمان و فرهنگ رانندگی داشته باشیم و این مهم را در اولویت رانندگی خود قرار دهیم.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها