کد خبر : 66346

هجوم دوباره تقاضا به سود پژو پارس با قیمت دولتی!

هجوم دوباره تقاضا به سود پژو پارس با قیمت دولتی!

جدیدترین آمار منتشر شده از فروش فوق العاده اخیر ایران خودرو حاکی از رشد دوباره تقاضا برای خودرو با قیمت مصوب یا به نوعی قیمت دولتی خودرو است.

به گزارش خودروتک، هر زمان قیمت خودرو در بازار افزایش می یابد هم تقاضای مصرفی و هم تقاضای سفته بازی برای خودرو در کارخانه نیز با افزایش رو به رو می شود. به خصوص برای خودروهایی که اختلاف قیمت بیشتری میان قیمت آنها در بازار و کارخانه وجود دارد.

موردی که در خودروهای عرضه شده در فروش فوق العاده اخیر ایران خودرو یعنی پژو پارس سال و پژو پارس TU5 هم نمود دارد.

فروش فوق العاده ایران خودرو تنها با همین دو دو خودرو انجام شد. اما برای همین دو خودرو نیز 3 میلیون و 971 هزار و 180 نفر ثبت نام کردند. در حالی که تعداد خودروهای عرضه شده تنها 12 هزار دستگاه بود. این یعنی به ازای هر دستگاه خودرو 330 متقاضی وجود داشت.

آنچه این تحریک تقاضای حدود 4 میلیون نفری را به دنبال دارد تنها و تنها اختلاف قیمت پژو پارس در بازار و کارخانه است که اکنون با افزایش قیمت ها در بازار به بیش از 100 میلیون تومان رسیده است. مثلا قیمت پژو پارس TU5 در فروش کارخانه (قیمت مصوب) 145 میلیون تومان است، حال آنکه قیمت این خودرو اکنون در بازار به 292 میلیون تومان رسیده است! به بیان ساده، برنده خوش شانس پژو پارس Tu5 در این قرعه کشی یک سود باد آورده 147 میلیون تومانی را در جیب دارد.

آنچه موید این است که بخش زیادی از تقاضای فوق یک تقاضای کاذب سفته بازانه است، این است که بخش زیادی از متقاضیان یعنی 2 میلیون و 630 هزار و 836 نفر برای مدل Tu5 ثبت نام کرده اند که اختلاف قیمت بیشتری در بازار دارد.

آزادسازی قیمت خودرو یا دست کم عرضه خودرو با قیمت حاشیه بازار می تواند به سرعت این صف و تقاضای کاذب را حل و فصل کند.

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها