کد خبر : 65831

نشانه های جانشین پژو 206 تیپ 2

نشانه های جانشین پژو 206 تیپ 2

خودروسازان داخلی در یک سال اخیر روندی را در جهت تغییر سبد محصولات خود آغاز کرده اند. در خصوص ایران خودرو به نظر می رسد این روند در جهت کاهش سهم خودروهای پژو در حال انجام است. البته با شیبی ملایم و آهسته.

به گزارش خودروتک ، نشانه های کاهش سهم خودروهای پژو در سبد محصولات ایران خودرو را به خوبی می توان از حذف آنها از برنامه های فروش اعلام شده متوجه شد. پژو 206 تیپ 5 و پژو 206 صندوقدار مدت هاست که دیگر جایی در فروش های ایران خودرو ندارند و به تازگی نیز برنامه خودرو جایگزین برای دعوتنامه های منقضی شده آنها اعلام شده است.

پژو 206 تیپ 2 نیز در همین مسیر قرار گرفته است. این خودرو نیز مدت هاست که دیگر در برنامه فروش فوق العاده و پیش فروش اعلام نمی شود و به نظر می رسد هر چند تولید آن متوقف نشده اما ، برای تحویل فروش های گذشته و یا به عنوان خودرو جایگزین برای خودروهایی که تولید نمی شوند در نظر گرفته می شود.

همچنین اخیراً پژو 206 تیپ 2 از خودروهای قابل انتخاب حواله های پرسنلی این شرکت که همیشه یکی از محصولات قابل عرضه توسط شرکت به پرسنل ایران‌ خودرو بود نیز حذف شده است که خود می تواند نشانه دیگری از روند تدریجی حذف این خودرو از سبد محصولات ایران خودرو باشد.

جایگزین پژو 206 تیپ 2 چه خودرویی است؟

ایران خودرو هنوز در خصوص جانشین پژو 206 تیپ 2 اظهار نظر رسمی نکرده است اما آنگونه که شنیده می شود قرار نیست جایگزین وارداتی به جای پژو 206 روی خط تولید ایران خودرو برود و این شرکت گزینه هاچبک داخلی را مد نظر دارد.

جدی ترین پروژه هاچبک که در ایران خودرو دنبال می شود خودرویی است که فعلا با کد پروژه K121 شناخته می شود. این خودرو سومین عضو از پلتفرم خودرو تارا است که قرار است در ایران خودرو به تولید برسد. خودرو اول تارا ، خودرو دوم یک کراس اوور است که در شهریور ماه امسال رونمایی می شود و سومین محصول نیز خودرو هاچبک است که به احتمال زیاد تولید انبوه آن به سال 1401 موکول شده و با افزایش سطح تولید جایگزین پژو 206 تیپ 2 خواهد شد.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها