کد خبر : 65512

زمان رونمایی از اولین کراس اوور ایران خودرو اعلام شد + طرح احتمالی

زمان رونمایی از اولین کراس اوور ایران خودرو اعلام شد + طرح احتمالی

ایران خودرو در جریان همکاری با خودروسازان چینی و فرانسوی در طول سال های گذشته کراس اوورهایی را در سبد محصولات خود عرضه کرده است، اما به زودی کراس اوور ایرانی ایران خودرو رونمایی می شود.

به گزارش خودروتک، نبود خودرو کراس اوور ایرانی و بومی در سبد محصولات سایپا و ایران خودرو در سال های گذشته موجب شده تا عرضه کراس اوور به بازار خودرو کشور یک عرضه پایدار و دائمی نباشد و هر بار با تحریم صنعت خودرو و کوچ خودروسازان خارجی از بازار ایران، بازار خودرو با تنگنای عرضه کراس اوور رو به رو شود. آن هم در شرایطی که این کلاس خودرو یکی از پرطرفدارترین کلاس ها در بازار خودرو است.

در این شرایط سایپا و ایران خودرو اقدام به کلید زدن طراحی و تولید کراس اوورهای خود کردند. سایپا دو کراس اوور آریا و کراس اوور اطلس را در دستور کار خود قرار داد که کراس اوور آریا رونمایی شده است و حالا هم ایران خودرو قرار است در شهریور ماه کراس اوور ایرانی خود را رونمایی کند.

نام تجاری کراس اوور ایران خودرو هنوز اعلام نشده و این خودرو با کد پروژه یعنی K125 شناخته می شود. خودرو K125 خودرویی کراس اوور بر مبنای پلتفرم خودرو تارا است. ایران خودرو در طول یک سال گذشته به خوبی توانسته اطلاعات بدنه و ظاهر این خودرو را مخفی نگه دارد.

فرشاد مقیمی، مدیرعامل ایران خودرو، با بیان اینکه مراحل تولید محصول کراس اوور K125 آغاز شده، گفت: نمونه اولیه این خودرو در شهریور ماه رونمایی خواهد شد و مورد استقبال مصرف کنندگان داخلی و خارجی قرار خواهد گرفت، زیرا رویکرد ایران خودرو تولید محصول رقابتی و با قابلیت عرضه در بازار‌های جهانی است.

طرح احتمالی کراس اوور ایران خودرو موسوم به K125

کراس اوور ایران خودرو پروژه نیو پیکان

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها