کد خبر : 64946

هشدار جدی پلیس درباره نشستن کودکان در صندلی خودرو

هشدار جدی پلیس درباره نشستن کودکان در صندلی خودرو

کارشناس تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ با اشاره به اینکه والدین احساس مسئولیت بیشتری در مورد کودکان در خودرو داشته باشند، گفت: کودکان را تا 12 سالگی در صندلی جلو ننشانید.

به گزارش خودروتک به نقل از برنا؛ سرهنگ "رابعه جوانبخت" در برنامه شهر امن که از استودیوی پلیس پایتخت از شبکه پنج سیما پخش می شد حضور یافت و در خصوص تردد کودکان و آسیب های آنان در تصادفات  و تردد در معابر شهر تهران  توضیح داد .

او عنوان کرد: ما همه روزه شاهد حجم وسیعی از اتفاقاتی هستیم که برای عابرین پیاده کودک و خردسال و یا سرنشینان کوچک داخل خودرو هستند رخ می دهد و با توجه به اینکه در فصل تابستان قرار داریم و معمولا در فصل تابستان کودکان و بچه ها تمایل بیشتری به بازی  و پر  کردن اوقات فراقت دارند و شاهد حضور آنها در سطح خیابان ها  و معابر اصلی شهر هستیم به طبع آن شاهد اتفاقات و حوادث بیشتری نیز هستیم .

کارشناس تصادفات پلیس راهور تهران ابراز کرد: یکی از این موارد تردد کودکان و بچه ها با اسکیت ها و اسکوتر ها هست که کودکان دوست دارند در فصل تابستان با آنها بازی کنند و یا دوچرخه سواری نمایند که در همه این موارد اگر موارد ایمنی رعایت نشود شاهد اتفاقات و حوادث ناراحت کننده ای هستیم و فقط  و فقط نقش حضور والدین را در این جا شاهد هستیم که چقدر می تواند حائز اهمیت باشد و آنها هستند که وظیفه حفظ  و حراست از بچه های خود را برعهده دارند .

این مقام انتظامی ادامه داد : برابر قانون تا 12 سالگی اجازه ندارند در صندلی جلوی خودرو بنشینند و یا در آغوش پدر و مادرشان گرفته شود و جایگاه اصلی آنها در خودرو صندلی مخصوص وعقب و با استفاده از کمربند مخصوصی است که با توجه به جثه و فیزیک انها طراحی شده است که می تواند در حوادث احتمالی که برای آنها پیش می آید از این کودکان محافظت نماید .

سرهنگ جوانبخت گفت : یکی از موارد تازه ای که پلیس با آن روبرو هست بحث استفاده از ساندروف است که بچه ها دوست دارند که که سر خودشان را با هیجان از ساندروف بیرون آورده و و بازی کنند حال واقعیت ماجرا این است که استفاده از ساندروف بسیار خطرناک است و اصلا برای کار دیگری طراحی شده که الان به این صورت از آن استفاده می گردد .

او افزود : کودکان وقتی داخل ساندروف قار می گیرند و سقف باز می شود نیمه تنه بالایی آنها معمولا بخاطر اینکه قد کوتاهی دارند و نقطه ثقل آنها کم است چه در صندلی عقب  و چه در صندلی جلو باشند متاسفانه این نیمه ای که بیرون از ماشین است بسیار ناپایدار است و با کوچکترین ترمز ناگهانی ممکن است حوادث تلخی را رقم بزند و ما تصادفی داشتیم که کودک حتی روی درب موتورجلو پرتاب شده و متاسفانه توسط پدر خود حادثه ای دردناک را شاهد بودیم  و یا در مورد دیگر سر کودک از ساندروف بیرون بوده که با حجم هوایی که بوده پشه ای با چشم کودک برخورد کرده و منجر به تخلیه چشم کودک گردید.

این مقام پلیسی اشاره کرد : ما در نگاه اول شاهد خوشحالی  و خندیدن کودکان هستیم ولی واقعیت ماجرا چیز دیگری است و ما می بایست احسای مسئولیت بیشتری نسبت به کودکان داشته باشیم و هیجان و شادی کودکان را می بایست والدین گرامی کنترل نمایند و اجازه ندهیم که اینگونه اتفاقات روی دهد و هیچ پدرو مادری دوست ندارد که شاهد این گونه حوادث تلخ باشد .

سرهنگ جوانبخت ادامه داد : قد کودکان و بچه ها معمولا کوتاه است و وقتی در کنار خودروها قرار می گیرند قد آنها طوری نیست که کاملا به آنها اشرافیت داشته باشید و توصیه ما به همه رانندگان این است که در لحظه ای که می خواهید خودروی خود را از پارکینگ خارج نمایید حتما یک بار دور ماشین را کنترل و چک نمایید و از عدم حضور کودکان مطمئن گردید که خیلی از اوقات شاهد این بوده ایم که کودک در پشت و اطراف خودرو حضور داشته و پدر  و مادر از حضور آنها اطلاعی نداشته است و شاهد اتفاقات دردناکی بوده ایم .

سرهنگ جوانبخت توصیه کرد : اگر کودکان در خودرو قرار می گیرند قفل ایمنی  و کمربند کودک و صندلی آنها فراموش نگردد که می تواند در حوادث از بروز سوانح و اتفاقات جلوگیری نماید .

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها