کد خبر : 64851

خودروهای لوکس آماده مالیات گرفتن

خودروهای لوکس آماده مالیات گرفتن

رییس سازمان امور مالیاتی گفت: اطلاعات کامل خودروهای لوکس موجود در کشور در اختیار سازمان امور مالیاتی قرار گرفته و به محض تصویب و ابلاغ آئین‌نامه‌های اجرایی اخذ مالیات از آنها در دولت، این قانون به اجرا درخواهد آمد.

به گزارش خودروتک به نقل از ایرنا، «امیدعلی پارسا» در حاشیه نشست فرهاد دژپسند وزیر امور اقتصادی و دارایی که به مناسبت روز مالیات در سازمان امور مالیاتی کشور برگزار شد، در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: در حال حاضر اطلاعات کامل خودروهای لوکس موجود در کشور در اختیار سازمان امور مالیاتی قرار گرفته است.

وی افزود: آیین نامه‌های اجرایی اخذ این مالیات به دولت فرستاده شده و روز گذشته در کمیسیون اقتصادی دولت به تصویب رسید. این آیین‌نامه‌ها بعد از طرح در هیات دولت، تصویب و برای اجرا به دستگاه‌های مختلف ابلاغ می‌شود. از آنجایی که سازمان امور مالیاتی اطلاعات لازم را در اختیار دارد، به سرعت بعد از ابلاغ این قانون، مالیات بر خودروهای لوکس را اخذ خواهد کرد.

تعیین میزان مالیات خودروهای لوکس

معاون وزیر اقتصاد توضیح داد: براساس قانون، تا دی یا بهمن‌ماه برای وصول مالیات از خودروهای لوکس مهلت داریم اما بعد از ابلاغ، میزان مالیات مشول برای صاحبان این خودروها اعلام خواهد شد.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در روز پنجم اسفندماه سال گذشته میزان مالیات انواع خودروهای لوکس را مشخص کردند که براساس آن، تمام مالکین انواع خودروهای سواری و وانت دو کابین دارای شماره انتظامی شخصی به نام خود و فرزندان کمتر از ۱۸ سال و محجور تحت تکفل که در پایان هر سال مجموع ارزش آن ها بیش از یک میلیارد تومان باشد به شرح زیر مشمول مالیات سالانه خودرو هستند:

۱ - تا ۱.۵ میلیارد نسبت به مازاد یک میلیارد تومان؛ یک درصد

۲- تا مبلغ سه میلیارد نسبت به مازاد ۱.۵ میلیارد تومان؛ دو درصد

۳ - تا مبلغ ۴.۵ میلیارد نسبت به مازاد سه میلیارد تومان؛ سه درصد

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها