کد خبر : 64562

یک پیشنهاد جدید برای عرضه خودرو در بورس

یک پیشنهاد جدید برای عرضه خودرو در بورس

نعمت بخش گفت: به تازگی کمیسیون صنایع مجلس از خودروسازان دعوت کرد تا در آن طرح عرضه خودرو مورد بررسی قرار گرفت که این طرح با کلی ایراد مواجه شد.

به گزارش خودروتک به نقل از باشگاه خبرنگاران ، احمد نعمت بخش دبیر انجمن خودروسازان با اشاره به موافقت یا مخالفت خودروسازان در خصوص عرضه خودرو در بورس کالا، گفت: به تازگی کمیسیون صنایع مجلس از خودروسازان دعوت کرد تا در آن طرح عرضه خودرو در بورس مورد بررسی قرار بگیرد که این طرح با کلی ایراد مواجه شد. این طرح اکنون قابلیت اجرایی ندارد.

نعمت بخش ادامه داد: در این طرح گفته شده است که شورای رقابت قیمت پایه را تعیین کند و برای مابقی تفاوت قیمت برنامه ریزی هایی صورت گیرد که اکنون اینگونه نمی توان پیش رفت. از انحصار در خودروسازی می گویند، در صورتی که انحصار در بحث فولاد نادیده گرفته می شود!

او گفت: خودروسازانی که شش عضو دارند انحصاری تر هستند یا فولاد مبارکه که خود به تنهایی مسئول خرید و فروش فولاد است! فولاد مبارکه کل تولید خود را در بورس می فروشد و کل مبلغ را خود برداشت می کند. نمی توان خودرو را در بورس فروخت اما درصدی از مبلغ آن را به قطعه ساز و خودروساز دهیم که این کار باعث دخالت در کار خودروساز می شود و قانون تجارت را زیر سوال می برد.

دبیر انجمن خودروسازان گفت: پیشنهاد داده ایم که یک سال به طور آزمایشی این کار را انجام دهیم، یعنی مانند فولاد مبارکه خودرو را در بورس ارائه دهند و مبلغ خود را دریافت کنند و مضرات و محاسن آن را بررسی کند.

دبیر انجمن خودروسازان با اشاره به تولید خودروهای دوگانه سوز در کشور، گفت: خودروسازان اگر خودرویی مورد استقبال قرار گیرد، افزایش تولید خواهند داشت و در صورتی که خودرویی میزان استقبال کمی داشته باشد، تولید آن کاهش خواهد یافت. خودروهای دوگانه سوز نیز جزو این دسته از تولیدات هستند.

او بیان کرد: یعنی اگر خودروهای دوگانه سوز مورد استقبال قرار گیرند، خودروسازان تولید آن را افزایش می دهند و اگر با عدم استقبال مواجه شوند، تولید آن کاهش می یابد.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها