کد خبر : 64473

تهرانی ها رکورد زدند ؛ هر دقیقه یک تصادف رانندگی

تهرانی ها رکورد زدند ؛ هر دقیقه یک تصادف رانندگی

معاون عملیات پلیس راهور تهران بزرگ گفت: هر ۱۵ دقیقه یک تصادف جرحی و هر روز میانگین یک تصادف فوتی در شهر تهران داریم.

به گزارش خودروتک به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، سرهنگ محمد رازقی معاون عملیات پلیس راهور تهران بزرگ صبح امروز در برنامه زنده شهر امن شبکه پنج سیما اظهار کرد: ما در شهر تهران هر یک دقیقه یک تصادف و هر 15 دقیقه یک تصادف جرحی داریم همچنین هر روز تقریبا 3/1 هم میانگین تصادف فوتی در شهر تهران روی می‌دهد که متاسفانه این آمار بالاست و باید در این خصوص چاره اندیشی کنیم.

وی ادامه داد: بیشترین علل تصادفات به عدم توجه کافی به جلو بر می گردد که بیشترین علل بروز تصادفات از نظر همکاران بنده در سر صحنه تصادفات همین مورد است و علل بعدی عدم رعایت حق تقدم است و بطور کلی اگر بخواهیم تصادف نکنیم باید قوانین و مقررات را رعایت کنیم.

معاون عملیات پلیس راهور تهران بزرگ افزود: تقریبا نیمی از تصادفات ما مربوط به موتورسواران و 25 درصد مربوط به عابرین پیاده است، این گروه بیشترین کاربران ترافیک هستند که بیشترین نقش را در تصادفات دارند و این‌ها باید بیشتر قوانین و مقررات را رعایت کنند.

وی گفت: با توجه به مراجعه صبحگاهی اکثر شهروندان به محل کار خود شاهد ترافیک در سطح شهر تهران هستیم که رفته رفته در ساعت 7 و 7:30 دقیقه ترافیک به اوج کار خود می‌رسد و بعد از آن ترافیک رفته رفته کاهش یافته و معابر تخلیه می‌شود.

معاون عملیات پلیس راهور تهران بزرگ اظهار کرد: اگر بخواهیم به الگوی ترافیکی شهر تهران اشاره کنیم، باید بگوییم که شروع بار ترافیکی شهر تهران از ساعت 6 صبح است که آن لحظات ترافیک شروع شده و اوج بار ترافیکی از ساعت 7 و 7:30 دقیقه است و بعد از آن ترافیک روبه کم شدن است.

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها