کد خبر : 64469

شمارش معکوس برای عرضه ایران خودرو تارا / حداکثر سرعت و شتاب خودرو تارا

شمارش معکوس برای عرضه ایران خودرو تارا / حداکثر سرعت و شتاب خودرو تارا

در حالی که سایپا از اواخر سال گذشته محصول پرچمدار خود یعنی شاهین را به بازار عرضه کرد، حالا زمان ورود یک خودرو نوبرانه دیگر به بازار فرا رسیده است. ایران خودرو تارا به زودی به مشتریان تحویل خواهد شد.

به گزارش خودروتک، خودرو تارا که زمستان 98 با عنوان اولیه K132 رونمایی شد سرانجام خودرو تارا نام گرفت و با تغییراتی اندک نسبت به نمونه اولیه به خط تولید راه یافت. پیش فروش خودرو تارا در آخرین مرحله انجام شده تاکنون در مدل گیربکس دستی با پیش پرداخت 143 میلیون و 500 هزار تومان و در مدل گیربکس اتوماتیک با پیش پرداخت 192 میلیون و 500 هزار تومان بوده است.

عرضه خودرو تارا به بازار در سال 99 رخ نداد و سرانجام مدیرعامل ایران خودرو اعلام کرد که خودرو تارا ظرف چند روز آینده به مشتریان تحویل خواهد شد. به این ترتیب حداکثر تا اوایل هفته آینده باید شاهد تحویل اولین سری از تاراهای دنده دستی باشیم. روند تحویل خودرو تارا اتوماتیک هم از شهریور ماه امسال آغاز خواهد شد.

مشخصات فنی خودرو تارا دنده دستی

همزمان با فرارسیدن زمان تحویل خودرو تارا به مشتریان، ایران خودرو مشخصات این خودرو را نیز در سایت خود به روز کرد.

خودرو تارا مجهز به موتور TU5P (تی یو فایو پلاس) است که 1600 سی سی حجم دارد. (حجم دقیق 1587 سی سی).

حداکثر توان موتور خودرو تارا 113 اسب بخار است که در دور موتور 5800 دور در دقیقه به دست می آید و حداکثر گشتاور خودرو تارا نیز 144 نیوتن متر است که در دور موتور 4000 دور در دقیقه حاصل می شود.

گیربکس خودرو تارا دنده دستی 5 دنده بوده و نسبت تراکم سیلندر 11 به یک است. خودرو تارا می تواند به حداکثر سرعت 190 کیلومتر در ساعت رسیده و شتاب صفر تا 100 خودرو تارا 11/5 ثانیه است.

مصرف سوخت خودرو تارا در 100 کیلومتر ترکیبی شهر و جاده 7 لیتر عنوان شده و ظرفیت باک آن 50 لیتر است. یعنی در شرایط نرمال می توان با یک باک پر با خودرو تارا بیش از 700 کیلومتر را پیمود. وزن خودرو تارا 1170 کیلوگرم و طول آن 4 متر 52 سانتیمتر است.

برخی امکانات رفاهی و آپشن های خودرو تارا

ترمز: سیستم ترمز ضد قفل (ABS و EBD)، ترمز جلو دیسکی با سیستم خنک شونده، ترمز عقب دیسکی ، HSA، ESC،TCS،HBA
کیسه هوای ایمنی: کیسه هوای راننده و سرنشین جلو
فرمان: برقی، کلیدهای کنترلی روی فرمان (MFC)
سیستم تهویه: برقی
سیستم صوتی: سیستم مالتی مدیا با صفحه نمایش 7 اینچی لمسی، پورت USB، بلندگوها روی داشبورد و طاقچه عقب ، بلوتوث، میرورلینک، آنتن سقفی اکتیو
چراغ ها: مه شکن های جلو وعقب، قابلیت تنظیم ارتفاع برقی نورچراغ جلو از داخل خودرو، مجهز به چراغ روز، چراغهای همراه در پارکینگ ، چراغ خوش آمد گویی
آینه‌ها: آینه های جانبی برقی راهنمادار هم رنگ بدنه
شیشه ها: شیشه بالابر درهای جلو و عقب برقی ، شیشه راننده مجهزبه آنتی ترپ
تزئینات: تریم مشکی
تجهیزات ایمنی: ایموبیلایزر، قفل مرکزی با ریموت، کمربندهای ایمنی سرنشینان جلو 3 نقطه‌ای با قابلیت تنظیم ارتفاع، ستون فرمان تلسکوپی، ایزوفیکس، سنسور دنده عقب ، سیستم قطع سوخت خودکار
رینگ و لاستیک: 15 اینچ فولادی طرح اسپورت در مدل دستی و رینگ آلومینیومی در مدل اتومات
صندلی: صندلی‌ راننده 6 حرکته دستی و صندلی سرنشین جلو 4 حرکته دستی ، پشت سری صندلی های جلوقابل تنظیم ، صندلی های عقب تاشو
سایر تجهیزات: سیستم پایش فشار باد تایرها (TPMS)،کروز کنترل، نمایشگر دمای محیط، بازکن قفل در صندوق عقب از داخل ، کاور موتور، نشان دهنده تغییر دنده (GSI)"

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها