کد خبر : 64424

توصیه فعالان بازار خودرو به خریداران ؛ فعلا دست نگه دارید!

توصیه فعالان بازار خودرو به خریداران ؛ فعلا دست نگه دارید!

اگرچه خریداران خودرو در انتظار اخبار مثبت و کاهش قیمت، دست از خرید کشیده‌اند اما روند قیمت برخی خودروهای پرتیراژ صعودی است؛ فعالان بازار می‌گویند احتمال نزولی‌شدن قیمت‌ها وجود دارد.

به گزارش خودروتک به نقل از مهر، بررسی‌های میدانی از بازار خودرو نشان می‌دهد که بنیان کنونی در بازار بر پایه «انتظار» استوار است.

خریداران اگرچه در بازار حضور دارند اما منتظر کاهش قیمت‌ها هستند و برای خرید دست نگه داشته‌اند. از آن‌طرف فروشندگان که معامله چندانی انجام نمی‌دهند منتظر ثبات قیمت‌ها هستند تا مصرف‌کنندگان به خرید ترغیب شوند. یکی از خریداران که برای ارزیابی قیمت‌ها به بازار آمده بود، گفت: قیمت‌ها در بازار خودروهای صفر بالاست و تفاوت فاحشی با قیمت کارخانه دارد.

 من چند مرتبه در قرعه‌کشی خودروسازان ثبت‌نام کردم اما قرعه به نام من نیفتاد. وی افزود: از همین رو حدود یک ماه است که به دنبال خرید خودرو از بازار هستم؛ اما هر‌بار که به بازار می‌آیم اکثر فعالان بازار می‌گویند با توجه به نزدیک‌بودن اجرایی شدن توافق برجام و استقرار دولت جدید، منتظر کاهش قیمت‌ها بمان.

امروز هم یکی از فروشندگان معتقد بود که از روز سه‌شنبه به بعد قیمت‌ها در بازار شکسته خواهد شد.خرید و فروش خودروهای کارکرده هم در انتظار برای کاهش قیمت‌ها، تقریبا بدون معامله است و مردم صرفا قیمت‌ها را ارزیابی می‌کنند. اما بررسی وضعیت قیمت‌ها نیز حکایت از آن دارد که اگرچه معاملات خاصی در بازار صورت نمی‌گیرد اما استفاده از لفظ صعودی یا نزولی برای بازار درست نیست؛ چرا‌که قیمت خودروهای پرتیراژ ایران‌خودرو در بازار روند افزایشی و قیمت خودروهای پرتیراژ سایپا کاهش نسبی داشته است. عمده خودروهای گروه خودروسازی ایران‌خودرو طی یک ماه گذشته ۱۰ تا ۲۰ میلیون تومان در بازار رشد قیمت را تجربه کرده‌اند.

به‌عنوان نمونه اگرچه قیمت خودروی سمند LX در ۲۳ خرداد ۱۹۳ میلیون تومان بود اما قیمت کنونی این خودرو در بازار به ۱۹۹ میلیون تومان رسیده است. خودرو پژو ۲۰۶ تیپ ۲ نیز ۲۳ خرداد ۲۱۰ میلیون تومان قیمت داشت که هم‌اکنون به ۲۱۱‌میلیون تومان رسیده است. قیمت دنا معمولی ۲۳ خرداد ۲۷۵ میلیون تومان بود که هم‌اکنون به ۲۸۴ میلیون تومان رسیده است. قیمت خودروی پژو پارس سال نیز از ۲۳۲ میلیون تومان به ۲۳۶ میلیون تومان رسیده است. همچنین قیمت تیبا از ۱۲۷ میلیون تومان در ۲۳ خرداد به ۱۲۹ میلیون تومان در ۶ تیر رسیده است. اما قیمت خودروهای پرتیراژ سایپا شاهد افت نسبتی قیمت در بازار بوده است به‌طوری‌که قیمت کوییک دنده‌ای از ۱۵۱میلیون به ۱۵۰ میلیون تومان، ساینا از ۱۴۵ میلیون به ۱۴۳ میلیون تومان رسیده است؛ اما قیمت سایپا ۱۱۱ از ۱۳۳ میلیون به ۱۳۴ میلیون تومان افزایش یافته و تیبا دو روی ۱۳۷ میلیون تومان ثابت مانده است.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها