کد خبر : 64215

دیوان عدالت اداری: برگ سبز خودرو سند رسمی است

دیوان عدالت اداری: برگ سبز خودرو سند رسمی است

رئیس دیوان عدالت اداری گفت: برگ سبز پلیس سند رسمی است اما در قانون ذکر شده که برای جلوگیری از مشکلات بعدی که در خرید و فروش‌ها ممکن است رخ دهد بهتر است به دفاتر اسناد رسمی مراجعه کنند.

به گزارش خودروتک به نقل از مهر ، حجت الاسلام محمد مصدق رئیس دیوان عدالت اداری در نشست خبری با اصحاب رسانه که در نخستین روز از هفته قوه قضائیه برگزار شد، اظهار کرد: در اجرای اصل 173 قانون اساسی، دیوان عدالت اداری به عنوان یکی از افتخارات جمهوری اسلامی در سال 1361 تأسیس شد. ما افتخار می‌کنیم که این نهاد برای تظلم خواهی همه مردم تشکیل شده است. این دیوان تشکیل شده است که هرکجا حق ایرانی ضایع شد ما به داد او برسیم و دادخواهی کنیم.

مصدق در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا رأی دیوان عالی در ارتباط با موضوع برگ سبز خودرو اعلام می‌کند که برگ سبز خودرو همان سند مالکیت است یا خیر، افزود: برگ سبزی که توسط نیروی انتظامی صادر می‌شود سند است چراکه توسط مقامات مسئول صادر شده است. اما موضوعی که در این پرونده دارای ابهام است مسأله‌ای بود که گفته می‌شد بعد از صدور برگ سبز حتماً باید به دفاتر مراجعه کرد که ما در این زمینه موارد مختلفی داریم که از تقاضای تحقیق در این زمینه را داده‌ایم و در اولین فرصت اعلام می‌کنیم.

رئیس دیوان عدالت اداری در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا برگ سبز پلیس سند رسمی است یا خیر، بیان کرد: برگ سبز پلیس سند رسمی است اما در قانون ذکر شده است که برای جلوگیری از مشکلات بعدی که در خرید و فروش‌ها ممکن است رخ دهد بهتر است به دفاتر اسناد رسمی مراجعه کنند.

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها