کد خبر : 64153

زیان ده ترین خودرو تولیدی ایران خودرو کدام است؟

زیان ده ترین خودرو تولیدی ایران خودرو کدام است؟

قیمت گذاری دستوری در شرایطی که قیمت تمام شده خودرو به دلیل افزایش هزینه های تولید و بالا رفتن قیمت مواد اولیه بالا رفته است، موجب شده تا ایران خودرو و سایپا تقریبا روی تمام محصولات خود با زیان همراه شوند.

به گزارش خودروتک، در شرایطی که قیمت مصوب خودرو موجب ایجاد شکاف قیمت میان کارخانه و بازار شده، به افزایش زیان انباشته خودروسازان هم دامن زده است.

تجارت نیوز در بخشی از گزارش خود درخصوص عملکرد مالی دو خودروساز اصلی کشور نوشت: با انتشار صورت‌های مالی دو خودروساز بزرگ کشور، بار دیگر زیان‌ده بودن این دو گروه خودروسازی مشخص شد. بر اساس آمار منتشر شده در وبسایت کدال، مجموع زیان خالص تلفیقی دو شرکت ایران خودرو و سایپا در سال مالی ۹۹ معادل ۳۳ هزار و ۴۰۹ میلیارد تومان بوده که سهم ایران خودرو ۲۱ و سهم سایپا ۱۲ هزار میلیارد تومان به ثبت رسیده است.

زیان‌ده‌ترین خودروی تولید انبوه ایران‌ خودرو هم از انواع سمند بوده که هر دستگاه از این خودرو ۳۵ میلیون تومان ضرر روی دست ایران خودرو گذاشته است.

البته در این گزارش به زیان 45 میلیون تومانی تولید هر دستگاه دانگ فنگ H30 کراس هم اشاره شده که البته این خودرو در سال 99 در میان تولیدات انبوه ایران خودرو قرار نداشت و تعداد کمی از آن تولید شد.

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها