کد خبر : 63781

وانت پیکاپ ماوریک اسلحه جدید فورد برای جنگ با تویوتا هایلوکس + عکس

وانت پیکاپ ماوریک اسلحه جدید فورد برای جنگ با تویوتا هایلوکس + عکس

سه شرکت دوج، شورولت و فورد جای کار زیادی برای وانت پیکاپ سازان دیگر در بازار آمریکا باقی نگذاشته اند. حالا فورد با محصول جدید خود یعنی فورد ماوریک ، این بازار را برای آنها در بخش وانت های پیکاپ کوچک نیز تنگ کرده است.

به گزارش خودروتک، فورد ماوریک نام جدیدی در سبد محصولات فورد نیست. در بین سال های 1970 تا 1977 فورد ماوریک تولید می شد که یک خودرو عضلانی در کلاس سایز کوچک به حساب می آمد. آن خودرو با نام فورد فالکون هم شناخته می شد. اما اکنون فورد نام ماوریک را روی وانت جدید خود گذاشته که تولید آن به تازگی آغاز شده و با مدل 2022 به بازار می آید.

وانت پیکاپ فورد ماوریک کوچکترین وانت شرکت فورد است که سبد محصولات این این شرکت را در بخش وانت ها تکمیل می کند. نگاهی گذرا به بازار وانت ها در آمریکا نشان می دهد  که این خودرو به طور ویژه رقیب تویوتا هایلوکس خواهد بود.

وانت فورد ماوریک روی پلتفرم فورد C2 ساخته شده است که خودروهای دیگری همچون فورد فوکوس، فورد اسکیپ و فورد برانکو نیز روی آن توسعه یافته اند. این پلتفرم در سال 2018 معرفی شد و از جمله پلتفرم های جدید فورد موتورز به حساب می آید.

نکته عجیب در خصوص فورد ماوریک این است که این خودرو در دو مدل چهار چرخ محرک، و دیفرانسیل جلو به تولید می رسد. تولید یک وانت پیکاپ فورد با تک دیفرانسیل آن هم در جلو، بسیار عجیب است.

فورد ماوریک با 2 موتور تولید می شود. موتور 4 سیلندر 2000 سی سی توربو و موتور 4 سیلندر 2500 سی سی اتمسفریک (بدون توربو) هیبرید.

در قویترین مدل فورد ماوریک یعنی موتور هیبرید، موتور بنزینی 245 اسب بخار و موتور الکتریک 118 اسب بخار قدرت تولید می کند که مجموعا 363 اسب بخار قدرت را به چرخ ها می فرستد.

فورد ماوریک مدل 2022

فورد ماوریک مدل 2022

فورد ماوریک مدل 2022

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها