کد خبر : 63741

حرکت قیمت شاهین بر خلاف جریان بازار خودرو

حرکت قیمت شاهین بر خلاف جریان بازار خودرو

روند تغییرات قیمت خودرو شاهین از منظر تحلیل اقتصادی در ماه های اندکی که از حضور این خودرو در بازار می گذرد بسیار جالب توجه است.

به گزارش خودروتک، قیمت شاهین در نزدیک به سه ماهی که از عرضه آن به بازار می گذرد واکنش کاملا منطقی به کاهش رانت قیمتی بین بازار و کارخانه نشان داده است.

قیمت نوبرانه شاهین تقریبا از میانه اردیبهشت ماه امسال رو به کاهش گذاشت و پس از چند هفته روی 400 میلیون تومان تقریبا ثابت شد. اما با اعلام افزایش قیمت مصوب خودرو در اردیبهشت ماه، قیمت شاهین نه تنها بالا نرفت بلکه کاهش یافت.

این مساله زمانی جالب تر می شود که می بینیم قیمت خودرو در بازار نسبت به 20 روز پیش به طور محسوسی افزایش یافته است، اما قیمت شاهین نسبت به آن زمان کاهش داشته است. آن هم در شرایطی که شاهین هنوز خودرو پرعرضه ای به بازار به حساب نمی آید.

در قیمت های اعلامی از سوی فروشندگان، قیمت سایپا شاهین روز شنبه 394 میلیون تومان و روز یکشنبه 392 میلیون تومان بود و این در حالیست که باتوجه به رکود بازار و نبود تقاضای موثر، امکان تخفیف گرفتن نیز وجود دارد.

بخش زیادی از راز اقتصادی این کاهش قیمت خودرو شاهین برخلاف جریان بازار را باید در کاهش حاشیه سود دلالی آن پس از افزایش قیمت کارخانه این خودرو جستجو کرد.

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها