کد خبر : 63054

آیا از پلاک خودرو می‌توان شکا‌یت کرد؟

آیا از پلاک خودرو می‌توان شکا‌یت کرد؟

کارشناس ارشد حقوق جزا در مورد اینکه آیا از پلاک خودرو می‌توان شکا‌یت کرد یا خیر توضیحاتی داد.

به گزارش خودروتک به نقل از باشگاه خبرنگاران ، محمود منصوری رضی کارشناس ارشد حقوق جزا گفت:برای خرید و فروش خودرو در بازار، نیاز است تا طرفین معاملات به نکات قانونی خاصی توجه داشته باشند.

او ادامه داد: یکی از این نکات مهم حقوقی، موضوع شکایت از پلاک خودرو و نحوه استعلام از شکایت مذکور است چرا که عدم اشراف به آن سبب می‌شود خریدار با مشکلات حقوقی و قضایی متعددی روبرو شود.

منصوری افزود: شکایت از پلاک خودرو، به معنای این است که خودروی مذکور مرتکب جرم یا تخلفی شده است و شخص یا اشخاصی خاص از آن شکایت کرده‌اند.

او گفت: شکایت از پلاک خودرو زمانی انجام می‌شود که هویت اصلی راننده مشخص نباشد و تنها اطلاعاتی که از خودروی متخلف در دست است، شماره پلاک باشد.

کارشناس ارشد حقوق جزا گفت: مصادیق عمده تخلفات و جرایمی که ممکن است سبب شکایت از پلاک خودرو شود خودرو‌های سرقتی که سارقان اقدام به نقل و انتقال آن می‌کنند.

او ادامه داد: تصادفاتی که راننده مقصر از صحنه تصادف فرار کرده است ونیز خودرو‌هایی که برای عابران یا سایر رانندگان ایجاد مزاحمت کرده‌اند.

منصوری گفت: خودرو‌هایی که برای عابران یا سایر رانندگان ایجاد مزاحمت کرده، خودرو‌های متخلفی که تخلفات رانندگی گسترده و خطرناک داشته و خودرو‌هایی که عوارض شهرداری بالا یا خلافی سنگین پرداخت نشده دارند.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها