کد خبر : 62986

رفتار بازار خودرو در مقابل قیمت‌های جدید

رفتار بازار خودرو در مقابل قیمت‌های جدید

در حالی یک هفته‌ از اعمال مصوبه مجوز شورای رقابت برای افزایش قیمت محصولات و اعلام قیمت‌های جدید می‌گذرد که بازار خودرو اعتنایی به این افزایش قیمت نکرده و به سبب این‌که تعداد فروشندگان خودرو بیش از خریداران است، لذا تقاضای کاذب ایجاد نشده و قیمت‌ها نسبت به پیش از اعلام قیمت‌های جدید خودروسازان تغییری نکرده است.

به گزارش خودروتک به نقل از خبرآنلاین ، در این رابطه سعید موتمنی، رییس اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودرو، از آرامش در بازار خودرو خبر داده و اظهار کرده است: افزایش قیمت محصولات در کارخانه تاثیری بر قیمت‌ها در بازار خودرو نداشت و همچنان آرامش بر بازار خودرو حاکم است. ضمن اینکه نوسانات ارزی کم شده و افزایش قیمت ارز نداریم؛ بنابراین تقاضای کاذب نیز در بازار شکل نگرفته که بخواهد قیمت‌ها را دستخوش تغییر کند.

به گفته او، در حال حاضر تقاضا در بازار خودرو کم است و تنها محدود به تقاضاهای مصرفی است؛ هیچ تقاضای کاذبی به لحاظ سرمایه‌گذاری در بازار خودرو وجود ندارد و اگر معامله‌ای انجام شود، توسط مصرف‌کننده‌های واقعی است. برخی به امید آنکه ریزش بیشتری در نرخ ارز شکل گیرد، منتظر هستند تا خرید خود را با قیمت‌های پایین تر انجام دهند.

این مقام صنفی تاکید کرده است، با توجه به اینکه در شرایط فعلی بیش از آنکه خریدار در بازار وجود داشته باشد، فروشنده دیده می‌شود، ممکن است صاحبان خودرو قیمت‌ها را در سایت‌های فروش افزایشی ثبت کنند اما معامله حقیقی به جز در موارد معدود و برای تامین نیاز به خودرو مصرفی، در بازار شکل نمی‌گیرد.

رییس اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودرو تهران تصریح کرده است: با توجه به اینکه معامله چندانی در بازار صورت نمی‌گیرد، قیمت‌ها نسبت به دو، سه هفته گذشته تغییری نداشته و همان قیمت‌های هفته آخر اردیبهشت ماه است.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها