کد خبر : 62865

پرونده قیمت 8 رقمی خودرو بسته شد

پرونده قیمت 8 رقمی خودرو بسته شد

طی دو ماه گذشته از سال ۱۴۰۰ صنعت خودروی کشور با حواشی زیادی مواجه بود که مهمترین نتیجه آن، پایان یافتن عرضه خودرو با قیمت کمتر از ۱۰۰ میلیون تومان توسط خودروسازان باشد.

به گزارش خودروتک به نقل از مهر، صنعت خودروی کشور طی سه سال گذشته با حواشی زیاد مواجه بوده است؛ طی ماههای اخیر نیز این حواشی از نحوه قیمت گذاری گرفته تا درخواست خودروسازان از مجلس برای آزادسازی واردات در مقابل آزادسازی قیمت را در برگرفت.

اما ماحصل درخواست‌ها و تصمیمات این شد که قیمت همه انواع خودروهای تولیدی کارخانه‌های داخلی به بالای ۱۰۰ میلیون تومان صعود کرد و اینک مصرف کننده داخلی حتی در صورت ثبت نام و خرید مستقیم از کارخانه، نمی‌تواند با هزینه‌ای کمتر از ۱۰۰ میلیون تومان، خودروی داخلی خریداری کند.

قیمت گذاری شورای رقابت در سال ۱۴۰۰

سناریوی نخست به قیمت گذاری شورای رقابت برمی‌گردد؛ این نهاد که در زمستان سال گذشته به علت ثبات نرخ تورم از اعلام نرخ جدید خودرو برای سه ماهه پایانی سال عقب کشیده و اعلام کرده بود که از این به بعد قیمت خودرو به صورت ۶ ماهه تعیین می‌شود، در ۱۳ اردیبهشت ماه سال جاری مصوبه‌ای مبنی بر افزایش میانگین ۹ درصدی قیمت خودرو را ابلاغ کرد.

مسئولان وزارت صمت و خودروسازان از این مصوبه شورای رقابت رضایت نداشتند و در ابتدا در مقابل این مصوبه مقاومت و تلویحاً خواستار افزایش بیشتر قیمت خودروها شدند.

افزایش بیش از ۹ درصدی قیمت خودروها

پس از ارسال این نامه، خودروسازان اقدام به اجرای مصوبه شورای رقابت کرده و قیمت‌های جدید را اعلام کردند که بررسی‌ها نشان می‌دهد خودروسازان قیمت را بیش از ۹ درصد افزایش داده اند و به نوعی دستشان در تعیین قیمت‌های جدید باز بوده است.

با این اقدام، دیگر قیمت کارخانه‌ای هیچ خودرویی در کشور کمتر از ۱۰۰ میلیون تومان نیست.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها