کد خبر : 62731

قیمت محصولات ایران خودرو پس از اعلام نرخ جدید | سمند 132 میلیونی شد

قیمت محصولات ایران خودرو پس از اعلام نرخ جدید | سمند 132 میلیونی شد

پس از گذشت ۱۹ روز از تصویب مجوز شورای رقابت برای افزایش قیمت محصولات خودروسازان داخلی، بالاخره امروز (شنبه)، افزایش بطور متوسط هشت درصدی برای محصولات گروه صنعتی ایران‌خودرو اعمال شد و لیست قیمت جدید محصولات این گروه صنعتی مشخص شد.

به گزارش خودروتک به نقل از ایسنا، ۱۳ اردیبهشت ماه سال جاری مجوز افزایش قیمت محصولات دو خودروساز بزرگ کشور با هدف متعادل‌سازی قیمت در بازار خودرو توسط شورای رقابت صادر شد. این افزایش قیمت براساس تورم بخشی یکساله اعلام شده توسط بانک مرکزی و پس از کسر تورم‌های اعمال شده قبلی در سه ماهه اول و دوم سال ۱۳۹۹ و در نهایت پس از اعمال متغیرهای کیفیت و بهره‌وری محاسبه شده که برای تمامی خودروهای مشمول دستورالعمل قیمت‌گذاری شورا، تا پایان شهریور ۱۴۰۰ اعمال و اجرا می‌شود.

براساس مصوبه مذکور، بر قیمت محصولات گروه صنعتی ایران‌خودرو بطور متوسط ۸.۲ درصد و به محصولات گروه سایپا بطور متوسط ۸.۹ درصد افزوده می‌شود. البته این مصوبه شامل تمامی افرادی که تا پایان سال ۱۳۹۹ جهت خرید خودرو اقدام و ثبت‌نام کرده و پیش پرداخت هم داشته‌اند، نمی‌شود.

در حالی که دو خودروساز بزرگ چندان از میزان افزایش قیمت‌ها رضایت نداشتند و خواستار تغییر مصوبه شورای رقابت و افزایش بیشتر قیمت خودرو بودند؛ در نهایت پس از ۱۹ روز از گذشت تصویب مجوز افزایش قیمت‌ها، امروز (شنبه، یکم خردادماه) این مصوبه در گروه صنعتی ایران‌خودرو اعمال و لیست قیمت جدید محصولات این گروه خودروسازی مشخص شد.  

این در حالی است تا لحظه انتشار این گزارش، دیگر خودروساز بزرگ کشور (گروه خودروسازی سایپا) هنوز قیمت جدید محصولات خود را اعلام نکرده است.

قیمت جدید محصولات ایران‌خودرو

براین اساس، قیمت محصولات گروه صنعتی ایران‌خودرو در اردیبهشت و خرداد ماه سال جاری بدین صورت خواهد بود که در دسته محصولات گروه پژو، پژو ۴۰۵ SLX برابر ۱۰۸ میلیون و ۹۳۶ هزار و ۵۰۰ تومان،   پژو ۴۰۵ دوگانه‌سوز ۱۲۴ میلیون و ۵۹ هزار و ۷۰۰ تومان، پژو ۲۰۶ تیپ ۲ برابر ۱۲۷ میلیون و ۱۲۲ هزار تومان، پژو ۲۰۶ صندوقدار ۱۳۱ میلیون و ۷۴۷ هزار و ۱۰۰ تومان، پژو پاری بنزینی ۱۴۰ میلیون و ۲۷۳ هزار و ۵۰۰ تومان، پژو پارس دوگانه‌سوز ۱۴۵ میلیون و ۶۳۴ هزار و ۸۰۰ تومان، پژو پارس LX معادل ۱۴۵ میلیون و ۷۹۵ هزار و ۴۰۰ تومان و پژو پارس اتوماتیک ۱۸۸ میلیون و ۱۷۸ هزار و ۹۰۰ تومان تعیین قیمت شده‌اند.

همچنین در خانواده ۲۰۷‌ها، پژو ۲۰۷ دستی به ۱۷۵ میلیون و ۵۶۷ هزار تومان، پژو ۲۰۷ دستی فرمان برقی به ۱۸۱ میلیون و ۱۷۳ هزار و ۳۰۰ تومان و پژو ۲۰۷ دستی سقف شیشه‌ای به ۲۱۶ میلیون و ۲۶۳ هزار تومان رسیده‌اند.

در دسته محصولات خانواده سمندها نیز، سمند EF۷ پایه گازسوز ۱۳۹ میلیون و ۵۶۶ هزار و ۳۰۰ تومان، سمند EF۷ بنزینی ۱۳۲ میلیون و ۷۰۱ هزار تومان، سمند LX معادل ۱۳۲ میلیون و ۴۵۵ هزار و ۷۰۰ تومان و سورن پلاس ۲۰۴ میلیون و ۲۵۷ هزار تومان قیمت دارند.

در محصولات خانواده دناها هم، دنا کروز کنترل  ۱۷۲ میلیون و ۹۵۷ هزار و۴۰۰ تومان، دناپلاس ۱۹۱ میلیون و ۵۳۴ هزار و ۵۰۰ تومان، دناپلاس توربوشارژر دنده‌ای ۲۸۵ میلیون و ۳۹۹ هزار و ۳۰۰ تومان و مدل اتوماتیک آن ۳۹۰ میلیون و ۸۹ هزار و ۳۰۰  تومان هستند.

و در نهایت در محصولات گروه رانا، راناپلاس ۱۸۰ میلیون و ۳۹۱ هزار و ۸۰۰ تومان و راناپلاس با موتور TU۵ معادل ۱۹۳ میلیون و ۴۲۲ هزار و ۷۰۰ تعیین قیمت شده‌اند.  

لازم به ذکر است که طبق اعلام گروه صنعتی ایران‌خودرو، خودروهایی که در فوق به آن‌ها اشاره نشد، در برنامه تولید یا عرضه در اردیبهشت و خرداد سال جاری قرار ندارند.

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها