کد خبر : 62140

مصوبه شورای رقابت برای افزایش قیمت خودرو ابلاغ نشد؟

مصوبه شورای رقابت برای افزایش قیمت خودرو ابلاغ نشد؟

تعلل شرکتهای خودروساز در عدم اجرای مصوبه شورای رقابت به بهانه عدم ابلاغ آن زمزمه افزایش بیشتر قیمتها را به گوش می رساند اما مجلس موافق این موضوع نیست و شورای رقابت نیز به عنوان مرجع تصمیم گیری درمورد قیمت خودرو نظر خود را اعلام کرده است

به گزارش خودروتک به نقل از تسنیم، خودروسازان هفته گذشته توانستند بعد از چانه زنی های بسیار مجوز افزایش قیمت محصولات خود را از شورای رقابت دریافت کنند. البته خودروسازان با رقم تصویب شده شورای رقابت موافق نیستند و مشغول رایزنی برای تجدید نظر برای افزایش بیشتر قیمتهای انواع محصولات هستند.

به نظر می رسد با توجه به اینکه نرخ اعلامی متناسب با نرخ تورمی شش ماهه سال گذشته بوده و باید در سه ماهه نخست امسال نیز محاسباتی صورت گیرد، شاید در خردادماه نیز تغییراتی در قیمت محصولات خودروسازان ایجاد شود. البته شورای رقابت با این موضوع موافق نیست و روند کاهش نرخ ارز را عنوان و می گوید در شرایط فعلی مجوز افزایش 9 درصدی قیمت ها  با توجه به هزینه های تولید منطقی است.

با این وجود معمارباشی مدیرکل صنایع حمل و نقل وزارت معتقد است، افزایش قیمت خودرو واقعا چاره کار خودروسازان و مشکلات آنها نیست و از کاهش تولید خودروهای ارزان تر و زیان ده توسط خودروسازان خبر داده است.

به اعتقاد این مقام مسئول در وزارت صنعت، تعلل شورای رقابت ضرر و زیان هایی را به خودرسازان تحمیل کرده که باعث شده این افزایش قیمتها چاره ساز کار خودروسازان نباشد. به نحوی که اصلاً فرمول قیمت گذاری شورای رقابت و شیوه محاسبه قیمت جوابگوی مشکلات خودروسازان نیست.

صحبتهای این مقام مسئول در وزارت صنعت در ضرردهی خودروسازان در حالی اعلام می شود که رضاخواه عضو ناظر مجلس در شورای رقابت معتقد است در شهریور سال گذشته نیز قیمت خودروها با مصوبه شورای رقابت افزایش یافته است و شورای رقابت قیمت خودروها را برمبنای تورم بخشی خودروها در شش ماهه سال قبل تعیین کرده درحالیکه در آن زمان نرخ ارز بالا بود اما حالا پایین آمده است و معنا ندارد قیمت های خودرو به دلیل گرانی سال قبل افزیش یابد.

وی معتقد است: اگر قرار است نرخ تورم محاسبه شود باید به عوامل تولید توجه شود در این رابطه نرخ ارز کاهش یافته هرچند می توان به افزایش هزینه حقوق و دستمزد نیز توجه کرد.

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها