کد خبر : 62132

از سوی رئیس انجمن صنایع همگن قطعه سازی ابراز شد:

واکنش تند به عدم آزادسازی قیمت خودرو و افزایش قیمت 9 درصدی

واکنش تند به عدم آزادسازی قیمت خودرو و افزایش قیمت 9 درصدی

رئیس انجمن صنایع همگن قطعه سازی گفت: متاسفانه گروهی با زیر ذره بین بردن قیمت خودرو مترصد نشستند تا با هر افزایشی در نرخ کارخانه ای خودروها هیاهویی به راه بیاندازند و مسیری را که دشمنان برای نابودی صنعت خودرو ترسیم کردند را عملی کنند.

به گزارش خودروتک به نقل از تسنیم، محمد رضا نجفی منش رئیس انجمن صنایع همگن قطعه سازی کشور، با ابراز تاسف از عدم جسارت مسئولان در تصمیم گیری و اعلام مواضع در مورد لغو نرخ‌گذاری دستوری خودرو گفت: اگر چه با تصمیم شورای رقابت و افزایش متوسط 9 درصدی قیمت محصولات خودروسازان، کمی از زیان این شرکت ها کاسته می شود اما کماکان این روند زیان دهی این شرکت ها به دلیل سیاست قیمت گذاری خودرو ادامه خواهد داشت.

وی افزود: در حالی که طی یک سال اخیر شاهد افزایش چشم گیر نرخ تورم و رشد قیمت تمامی کالاها در همه بخش های تولیدی و مصرفی در کشور هستیم و توجهی به سیر صعودی قیمت ها در این بخش ها نمی شود اما متاسفانه گروهی با زیر ذره بین بردن قیمت خودرو مترصد نشستند تا با هر افزایشی در نرخ کارخانه ای خودروها هیاهویی به راه بیاندازند و مسیری را که دشمنان برای نابودی صنعت خودرو ترسیم کردند را عملی کنند.

تصمیم غیر منطقی شورای رقابت با وجود نرخ تورم 40 درصدی در کشور

نجفی منش با توجه به افزایش حقوق و دستمزد و نرخ تورم 40 درصدی، این میزان افزایش قیمت خودرو را منطقی ندانست و افزود: به نظر می رسد رانت بزرگی که در بازار خودرو وجود دارد مانع تصمیم گیری و عملکرد درست مسئولان در خصوص قیمت خودرو شده است.

رئیس انجمن همگن قطعه سازان کشور تاکید کرد: از مسئولان و متولیان صنعت خودرو کشور انتظار می رود که حداقل در اواخر عمر دولت دوازدهم کمی جسارت و شجاعت به خرج دهند و راهکار اصلی بازار خودرو را که همان حذف قیمت گذاری دستوری است، اجرایی کنند تا علاوه بر ایجاد تعادل در قیمت خودرو در بازار، جریان زیان دهی خودروسازان متوقف شود.

نجفی منش بیان کرد: بدون شک هنگامی که قیمت خودرو در بازار متعادل شود دیگر شاهد هجوم غیر واقعی به بازار خودرو نخواهیم بود و صف دلالانی که بیش از 90 درصد متقاضیان غیر واقعی این بازار را تشکیل می دهند جمع خواهد شد.

وی همچنین به شعار سال و تاکید بر مانع زدایی در تولید اشاره کرد و افزود: با توجه به لزوم رفع موانع در تولید، توقع می رود که حداقل مسئولان در سال جاری نسبت به رفع بزرگ ترین مانع صنعت خودرو کشور که همان قیمت گذاری دستوری است، اقدام کنند.

نجفی منش در پایان تاکید کرد: چنانچه دولت جرات و جسارت کند و در این خصوص تصمیم گیری کند قطعا بزرگ ترین مشکل صنعت خودرو حل خواهد شد.

 

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها