کد خبر : 61999

سفر به همه استان ها ممنوع شد

سفر به همه استان ها ممنوع شد

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا با اشاره به تصمیمات جدید کمیته‌های تخصصی ستاد ملی مقابله با کرونا از ممنوعیت سفر در تعطیلات عید فطر در همه رنگ بندی‌ها خبر داد.

به گزارش خودروتک به نقل از میزان –  علیرضا رئیسی با اشاره به ممنوعیت سفر در تعطیلات عید فطر در سراسر کشور در همه رنگ بندی‌ها گفت: از روز سه‌شنبه ۲۱ اردیبهشت تا ظهر شنبه ۲۵ اردیبهشت مصادف با تعطیلات عید سعید فطر تردد بین استان‌ها ممنوع خواهد بود.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: امروز ۲ تصمیم مهم در جلسه کمیته‌های تخصصی ستاد ملی مقابله با کرونا با حضور رئیس جمهور و وزرای علوم و آموزش و پرورش به منظور مدیریت و مقابله دقیق‌تر و ویژه در کنترل پیک چهارم گرفته شد.

وی تصریح کرد: در تصمیم نخست بنا شده است تا تمامی سفر‌ها در سراسر کشور در همه رنگ‌بندی‌ها از ساعت ۱۲ ظهر روز سه‌شنبه ۲۱ اردیبهشت تا ساعت ۱۲ ظهر روز شنبه ۲۵ اردیبهشت مصادف با تعطیلات عید سعید فطر ممنوع شود.

رئیسی ادامه داد: از این رو تمام راه‌های ارتباطی ورودی و خروجی این استان‌ها مسدود و تردد ممنوع است.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا با اشاره به تصمیم دوم گفت: براین اساس مقرر شد اصناف گروه مشاغل ۱ و ۲ با محدودیت‌های سختگیرانه تری از روز شنبه در شهر‌های قرمز و نارنجی فعالیت کنند.

وی ادامه داد: در این صورت سخت گیری‌ها در ارتباط با رعایت پروتکل افزایش پیدا می‌کند و اگر کسب کاری پروتکل‌ها را رعایت نکند و باعث بشود که نقض پروتکل صورت بگیرد و مسجل بشود حدود سه هفته در شهر‌های قرمز و ۲ هفته در شهر‌های نارنجی تعطیل خواهد شد.

رئیسی در ادامه با اشاره به بحث آزمون پایه‌های نهم و دوازدهم، کنکور سراسری و آزمون‌های کارشناسی ارشد نیز گفت: تصمیم گیری نهایی موکل به روز شنبه در ستاد ملی مقابله کرونا شده است.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا در رابطه با اعمال ممنوعیت برای سفر‌های ریلی و هوایی نیز گفت: این ممنوعیت‌ها تنها برای خودرو‌های شخصی است که از سفر و تردد آن‌ها در سراسر کشور در همه رنگ بندی‌ها جلوگیری خواهد شد و با اعمال جرائم سنگین رانندگان متخلف اعمال می‌شود.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها