کد خبر : 61821

احتمال به تعویق افتادن اعلام قیمت جدید خودروها

احتمال به تعویق افتادن اعلام قیمت جدید خودروها

عضو ناظر مجلس در شورای رقابت اظهار داشت: عده‌ای از جمله مجلس معتقد است که در آستانه انتخابات در حوزه خودرو افزایش قیمت رخ ندهد و همین قیمت‌ها تا بعد از انتخابات ادامه پیدا کند.

به گزارش خودروتک به نقل از ایلنا، محمد باقری در مورد آخرین وضعیت قیمت‌گذاری خودرو اظهار کرد: در مورد قیمت‌گذاری خودرو چند نظر مختلف وجود دارد عده‌ای معتقدند با توجه به اینکه در پاییز و زمستان گذشته متناسب با تورم رخ داده، افزایش قیمت داشته باشند و باید این اتفاق بیافتد چون نزدیک به 5 یا 6 ماه است که هیچ افزایش قیمتی رخ نداده است.

عضو ناظر مجلس در شورای رقابت ادامه داد: عده‌ای از جمله مجلس هم معتقدند که در آستانه انتخابات این اتفاق رخ ندهد و همین قیمت‌ها تا بعد از انتخابات ادامه پیدا کند.

وی افزود: به نظر می‌رسد در جلسه فردای شورای رقابت نیز در این مورد تصمیم‌گیری نشود، در دو یا سه هفته گذشته هم که در این مورد بحث شده نتیجه‌گیری نشد و اینطور که به نظر می‌آید در جلسه فردا هم تصمیم نهایی گرفته نمی‌شود، چراکه همچنان در مورد افزایش قیمت یا تعویق آن به بعد از انتخابات اختلاف نظر وجود دارد.

باقری همچنین اضافه کرد: من فکر می‌کنم که تعیین تکلیف در این مورد به بعد از انتخابات بکشد. با توجه به مذاکرات وین و تاثیرات احتمالی آن بر قیمت دلار به نظر می‌رسد که شورای رقابت باید کمی صبر کند تا شرایط متناسب با واقعیت لحاظ شود.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با تاکید بر لزوم واردات خودرو برای تنظیم عرضه و تقاضا خاطرنشان کرد: در وضعیت فعلی با توجه به اینکه تقاضای خودرو در کشور زیاد است، باید واردات خودرو آزاد شود، حتی علاوه بر خودروهای لوکس باید واردات خودروهایی که قشر ضعیف جامعه هم امکان استفاده از آن را داشته باشند هم آزاد تا تقاضا کنترل شود.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها