کد خبر : 61809

هنوز خبری از بسته اصلاح صنعت خودرو نیست

در حالی که انتظار می‌رفت در اولین جلسه کمیته خودرو طی سال جدید، تکلیف مسائلی مانند سرنوشت بسته اصلاح خودروسازی و قیمت‌گذاری مشخص شود، باز هم مسائل کلی در آن مطرح شد و مشخص نشد برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت برای اهم چالش‌های فعلی صنعت خودرو چیست.

به گزارش خودروتک به نقل از دنیای اقتصاد، این در حالی است که چند ماه از تدوین بسته اصلاح صنعت خودرو با محوریت جهش تولید و قیمت‌گذاری می‌گذرد، اما همچنان خبری از اجرای آن نیست و این بلاتکلیفی دامان خودروسازان و مشتریان را گرفته است. طبق این بسته، خودروسازان ملزم به جهش تولید تا ۵۰ درصد شده‌اند، منتها منوط به اینکه اولا تسهیلات لازم و کافی در اختیار صنعت خودرو قرار گیرد و ثانیا شیوه قیمت‌گذاری نیز تغییر کند.

گفته می‌شد پیشنهاد وزارت صمت در این بسته، تعیین قیمت خودروهای کم‌تیراژ توسط خودروسازان و ادامه قیمت‌گذاری پرتیراژها مطابق با فرمول شورای رقابت است. هرچند سال گذشته چند بار اعلام شد بسته موردنظر به ستاد اقتصادی دولت رفته و حتی به تصویب نیز رسیده و بناست از ابتدای امسال اجرایی شود، با این حال فعلا خبری از آن نیست.

در این شرایط همه منتظر بودند با تشکیل جلسه کمیته خودرو، تکلیف بسته موردنظر نیز مشخص شود، با این حال طبق اخبار منتشره گویا بسته اصلاح صنعت خودرو کماکان بلاتکلیف مانده، آن هم در شرایطی که تقریبا سه ماه دیگر عمر دولت دوازدهم به پایان می‌رسد. این بلاتکلیفی در حالی است که شعار امسال نیز بر جهش تولید به واسطه مانع‌زدایی‌ها و پشتیبانی‌ها تاکید دارد و صنعت خودرو در حال حاضر با چالش‌هایی اساسی مانند قیمت‌گذاری دستوری و کمبود نقدینگی مواجه است.

 

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها