کد خبر : 61546

قیمت کارخانه خودرو امروز تعیین تکلیف می شود؟

قیمت کارخانه خودرو امروز تعیین تکلیف می شود؟

با گذشت بیش از یک ماه از آغاز سال 1400 هنوز تکلیف قیمت خودرو در کارخانه مشخص نشده است. عدم تعیین تکلیف قیمت خودرو موجب تبعاتی در صنعت و بازار خودرو می شود که نیاز است هر چه سریعتر این مساله مشخص شود. اینکه آیا قیمت خودرو قرار است تغییر کند یا خودروسازان فعلا باید با قیمت کنونی فروش خود را انجام دهند.

به گزارش خودروتک، اینکه قیمت کارخانه خودرو پس از یک دوره فریز در فصل زمستان 99 ، افزایش خواهد یافت یا نه احتمالا امروز مشخص می شود.

شورای رقابت امروز تشکیل جلسه می دهد و این جلسه تنها یک دستورکار دارد و آن هم آنگونه که در سایت مرکز ملی رقابت درج شده، «۱- ادامه بررسی موضوع خودرو» است. دستورکاری که تعیین تکلیف قیمت مصوب دولتی را در پی خواهد داشت.

پیش از این رضا شیوا رئیس مرکز ملی رقابت (شورای رقابت) در نیمه فروردین ماه از افزایش قیمت مصوب خودرو در بهار 1400 خبر داده بود. با این حال با بروز واکنش های منفی، این مساله تاکنون اجرایی نشده است.

نکته قابل توجه این است که علاوه بر اینکه فریز قیمت خودرو زیان سنگینی را به خودروسازان وارد می کند، به نظر می رسد خودروسازان برای اعلام فروش فوق العاده جدید نیز در انتظار اعلام قیمت های مصوب جدید هستند.

به این ترتیب برای تضعیف نشدن بیشتر عرضه از سوی خودروسازان نیاز است که هر چه زودتر قیمت خودرو تعیین تکلیف شود.

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها