کد خبر : 61420

خودروهای بدون ثبت سفارش، ترخیص نخواهند شد

خودروهای بدون ثبت سفارش، ترخیص نخواهند شد

سخنگوی گمرک گفت: بر اساس مصوبه هیئت وزیران، خودروهایی که پرونده قضائی دارند به شرط گرفتن برائت و رأی قطعی می‌توانند ترخیص شوند اما خودروهای فاقد ثبت سفارش امکان ترخیص ندارند.

به گزارش خودروتک به نقل از ایران جیب، سید روح اله لطیفی اظهار کرد: گمرک یک سازمان مجری است و هر کالایی را که دارای مجوزها و تأییدیه های لازم بوده و قانونی هم وارد شده باشد ترخیص می‌کند.

وی افزود: حدود 12 هزار و چند صد دستگاه خودرو بعد از ممنوعیتی که در سال 97 اعلام شده در گمرکات مانده بود که با پیگیری گمرک و تشکل‌های فعال در این بخش در چهار مهلت قانونی، حدود 10 هزار خودرو ترخیص شد و در اختیار صاحبان کالا قرار گرفت.

لطیفی گفت: حدود 2 هزار و 700 خودروی دیگر هم مانده بود که چند مشکل داشتند، بیش از 1100 خودرو ثبت سفارش نشده بودند یا اینکه ثبت سفارش آنها به دلایلی ابطال شده بود.

وی ادامه داد: بخشی از این خودروها هم دارای شکایت قضائی از طریق اشخاص و نهادهای نظارتی بودند و یا تشریفات اداری را انجام نداده بودند و بخشی هم خودروهایی بودند که بالای 2500 سی سی بودند یا برای کشور آمریکا تولید شده بودند.

سخنگوی گمرک عنوان کرد: بر اساس مصوبه هیئت وزیران، خودروهایی که پرونده قضائی دارند به شرط گرفتن برائت و رأی قطعی می‌توانند ترخیص شوند اما خودروهایی که فاقد ثبت سفارش هستند به دلیل اینکه از ابتدا تشریفات اداری را طی نکرده اند طبیعتاً امکان ترخیص هم ندارند مگر اینکه هیئت وزیران مصوبه دیگری را ابلاغ کنند.

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها