کد خبر : 61252

بازار خودرو در بلاتکلیفی محض

بازار خودرو در بلاتکلیفی محض

هرچند بازار خودرو هفته جاری را با ثبات نسبی قیمت ها آغاز کرده اما معاملات در این بازار همچنان کند است و خریداران منتظر کاهش نرخ ارز و تاثیر آن بر قیمت های بازار خودرو هستند. در عین حال، فروشندگان نیز به دنبال عرضه خودرو با قیمت های متاثر از نرخ تورم هستند.

به گزارش خودروتک به نقل از فارس ، هرچند بازار خودرو هفته گذشته شاهد رشد دوباره قیمت ها بود اما ثبات نرخ ارز باعث تثبیت نسبی قیمت خودرو طی نخستین روز هفته جاری شده و قیمت بیشتر خودروها رشد دوباره نداشته است.

این در حالی است که کارشناسان بازار خودرو معتقدند همچنان بازار خودرو با حباب قیمتی همراه است و در صورت کاهش نرخ ارز قیمت خودرو نیز کاهش خواهد یافت.

البته این اتفاق در شرایطی خواهد افتاد که تولید شرکت های خودروساز روند مناسبی را طی کند و شاهد افزایش تیراژ تولید باشیم.

سردرگمی خریدار و فروشنده

احسان علی احمدی، یک فعال بازار در مورد وضعیت قیمت خودرو در بازار به فارس گفت: با توجه به صحبت های مطرح شده در خصوص مذاکرات برجام و احتمال کاهش قیمت ارز، خریداران در بازار خودرو دست نگه داشته اند تا نرخ ها پایین تر بیاید.

وی با بیان اینکه در حال حاضر قدرت چانه زنی خریداران بیشتر از فروشندگان است، افزود: نامشخص بودن وضعیت قیمت ارز از یک طرف و در عین حال تورم سال جدید باعث شده تا نوعی سردرگمی برای خریداران و فروشندگان وجود داشته باشد به طوری که خریداران منتظر کاهش قیمت ها و فروشندگان منتظر افزایش دوباره قیمت ها هستند.

به گفته این فعال بازار، هر ساله با فرا رسیدن ماه رمضان، خرید و فروش در بازار خودرو کاهش می یافت اما امسال با توجه به وضعیت نامعلوم قیمت ها، خرید و فروش تقریباً صفر است و معامله ای صورت نمی گیرد.

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها