کد خبر : 60989

نرخ معاینه فنی سال 1400 چند؟

نرخ معاینه فنی سال 1400 چند؟

مدیرعامل ستاد معاینه فنی خودروهای شهر تهران گفت: امسال خودروهای پلاک شخصی تولید داخل ۱۳۹۵ و ماقبل همچنین خودروهای وارداتی ۲۰۱۶ و ماقبل مشمول معاینه فنی هستند.

به گزارش خودروتک به نقل از فارس براساس آخرین مصوبه دولت نرخ معاینه فنی خودروهای سبک مراجعه اول ۴۷ هزار تومان و مراجعه مجدد۱۰ هزار تومان ،خودروهای سنگین مراجعه اول ۷۱ هزار و ۶۰۰ تومان و مراجعه مجدد ۱۲ هزار تومان و موتوسیکلت مراجعه اول ۱۲ هزار تومان و مراجعه مجدد ۲ هزار تومان تعیین شده است.

این مصوبه و نرخ بهای خدمات معاینه فنی مربوط به ماه آذر سال ۱۳۹۹ است و در سال جدید تغییر قیمتی نداشته ایم.

هزینه های مراکز افزایش یافته ولی تعرفه ها نه

البته از آذر سال گذشته نرخ جدید انجام معاینه فنی در مراکز معاینه فنی سراسر کشور توسط وزارت کشور ابلاغ شد و بر اساس این ابلاغیه نرخ معاینه فنی ۱۰ هزار تومان افزایش و از ۳۷ هزار تومان به ۴۷ هزار تومان رسید.

از آنجایی که افزایش هزینه ها هر سال در ماه‌های ابتدایی برای همه صنوف به وقوع می‌پیوندد جای دارد که وزارت کشور هم برنامه‌ای برای افزایش تعرفه‌های معاینه فنی در نظر گیرد. هزینه‌های مراکز معاینه فنی بسیار بیشتر شده و باید با افزایش تعرفه‌ها این قضیه جبران شود تا فعالیت مراکز معاینه فنی نیز اقتصادی و مقرون به صرفه باشد چرا که غیر اقتصادی بودن این مراکز می‌تواند آسیب به سلامت مراکز معاینه فنی را به همراه داشته باشد. بیش از ۴۰ درصد افزایش هزینه در مراکز معاینه فنی داشته‌ایم که لازم است بخشی از این قضیه با افزایش تعرفه‌ها تأمین شود.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها