کد خبر : 60955

انتشار آمار روزانه تولید و مصرف بنزین

انتشار آمار روزانه تولید و مصرف بنزین

در حال حاضر روزانه بیش از ۱۱۰ میلیون لیتر بنزین در پالایشگاه‌های کشور تولید می‌شود و طبق آخرین آمار اعلام شده در خصوص میزان مصرف بنزین، اوج مصرف بنزین در سال گذشته، روز ۲۸ اسفندماه با رقم ۱۰۴ میلیون لیتر بوده است.

به گزارش خودروتک به نقل از ایسنا، با شیوع بیماری کرونا مصرف بنزین در کشور کاهش یافت اما در فروردین امسال شاهد افزایش مصرف بودیم به طوری که در فروردین‌ماه سال گذشته روزانه حدود 45 میلیون لیتر بنزین در کل کشور توزیع شد، در حالی که این مقدار در روزهای نخست فروردین‌ماه سال 1400 به میانگین روزانه 85 میلیون لیتر رسیده است که نسبت به فروردین‌ماه پارسال افزایش روزانه حدود 37 تا 38 میلیون لیتری را نشان می‌دهد.

همچنین از انتهای بهمن ماه 98 به دلیل شیوع ویروس کرونا و کاهش رفت و آمد شهروندان میزان مصرف بنزین در کشور 10 درصد کاهش یافت و  میزان مصرف بنزین در کشور 75 تا 76 میلیون لیتر در روز بود. و در ابتدا تغییر قیمت بنزین میزان مصرف به 95 تا 96 میلیون لیتر در روز رسید.

در کشور 27 میلیون دستگاه خودرو اعم از بنزینی و دیزلی، 17 میلیون دستگاه خودروی شخصی، 4 میلیون دستگاه خودروی عمومی وانت، 5.5 میلیون دستگاه موتورسیکلت و بیش از 800 هزار خودروی دیزلی وجود دارد که سهمیه‌بندی سوخت این دستگاه‌ها انجام شده است.

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها