کد خبر : 60908

آخرین جزئیات افزایش نرخ کرایه تاکسی + میزان و زمان اجرا

آخرین جزئیات افزایش نرخ کرایه تاکسی + میزان و زمان اجرا

افزایش نرخ کرایه‌های حمل و نقل عمومی از ابتدای اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۰ اجرایی خواهد شد.

به گزارش خودروتک به نقل از ایسنا، افزایش نرخ کرایه‌های حمل و نقل عمومی بحث تازه‌ای نیست و معمولا در پایان هر سال شورای شهر تهران نرخ‌های جدید را بررسی و تصویب می‌کند. کشمکش فرمانداری تهران و شورای اسلامی شهر تهران نیز به موضوعی تکراری تبدیل شده که هرازگاهی بر سر برخی موضوعات همانند نرخ کرایه‌های تاکسی بالا می‌گیرد. کشمکشی که تنها مسافران و رانندگان تاکسی در آن زیان می‌بینند.

برای مثال مکرر از سوی اعضای شورای شهر تهران و مسئولین فرمانداری و استانداری تهران تاکید می‌شود که افزایش نرخ کرایه‌ها پیش از موعد تعیین شده برای اجرای مصوبه شورا و تایید فرمانداری تخلف است، اما خود اعضا و مجموعه استانداری در اعلام این زمان هماهنگی لازم را ندارند و هرکدام زمان متفاوتی را برای اجرا اعلام می‌کنند.

نمایندگان شورای اسلامی شهر تهران در اسفندماه سال گذشته افزایش نرخ کرایه تاکسی را ۳۵ درصد و اتوبوس و مترو را ۲۵درصد مصوب و جهت تایید به فرمانداری ارسال کردند که در فروردین ماه سال ۱۴۰۰ علی رغم اعلام شهرداری برای تایید این افزایش‌ها فرماندار تهران در مصاحبه‌ای از موافقت افزایش نرخ کرایه اتوبوس و مترو خبر داد، اما افزایش ۳۵ درصدی نرخ کرایه تاکسی را منوط به بررسی بیشتر دانست.

چراغعلی، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری تهران نیز در گفتگو با ایسنا، درتشریح افزایش نرخ کرایه‌های حمل و نقل عمومی می‌گوید: بر اساس پیشنهاد شورای اسلامی شهر تهران و تایید کمیته انطباق در فرمانداری تهران نرخ حمل و نقل عمومی با عنایت به تورم و مشکلاتی که متوجه قشر رانندگان و مالکین خودرو‌های شخصی و سازمانی بوده پس از کارشناسی‌های متعدد نهایتا با ۲۵ درصد افزایش نرخ برای مترو و اتوبوس‌های حمل و نقل عمومی و ۳۵ درصد افزایش نرخ تاکسی‌ها موافقت شده است.

وی ادامه می‌دهد: این افزایش نرخ از ۳۱ خرداد ماه اجرایی خواهد شد. به این ترتیب هر گونه افزایش تا پیش از این زمان غیر قانونی است و وجاهت قانونی ندارد.

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها