کد خبر : 60859

قطعات برند خودرو گران تر هستند

قطعات برند خودرو گران تر هستند

رئیس اتحادیه صنف تعمیرکاران خودرو تهران گفت:قطعه خودرو، با برند معتبر گران‌تر از سایر مارک‌ها است.

به گزارش خودروتک به نقل از باشگاه خبرنگاران، علیرضا نیک آئین رئیس اتحادیه صنف تعمیرکاران خودرو تهران با بیان اینکه قیمت قطعه با برند ایران خودرو و ایساکو گران تر از قطعه بدون مارک است، گفت:قطعه ای که با برند فروخته می شود گران تر از قطعات دیگر است.

این مقام مسئول با بیان اینکه قطعه خودرو، با برند معتبر گران‌تر از سایر مارک‌ها است، ادامه داد: این روند نه تنها در ایران بلکه در سایر کشورها نیز مرسوم است، اکنون قطعات خودروی بنز، با مارک مرسدس بنز گران تر از سایر برندهاست و همان قطعه با همان جنس مرسدس اگر در جعبه دیگری گذاشته شود، ارزان تر خواهد بود.

رئیس اتحادیه صنف تعمیرکاران خودرو تهران تشریح کرد: این نوع فروش در تمام دنیا مرسوم است و در شرایط خاصی سفارش داده می شود. در ایران هم اینگونه است و روالی بسیار عادی است.

نیک آئین ادامه داد: اکنون قطعه برای تمام خودروها در کشور موجود است و هیچ خودرویی به دلیل کمبود قطعه روی زمین نخواهد ماند. تولید و عرضه قطعه کاملا تعادل دارد و مشکلی در بازار وجود ندارد.

رئیس اتحادیه صنف تعمیرکاران خودرو تهران با اشاره به ممنوعیت ورود و کمبود قطعه برای خودروهای وارداتی، گفت: درست است که قطعات به سختی وارد کشور می شود اما هیچ خودرو خارجی دچار کمبود قطعه نیست؛ اکنون قطعه چه از طریق قاچاق و چه مسافری وارد کشور می شود، اما این نکته قابل ذکر است که قطعات برای خودروهای خارجی گران است.

این مقام مسئول ادامه داد: نه تنها قطعات برای خودروهای خارجی گران است، بلکه تعمیرات این خودروها نیز گران تر از خودروهای داخلی است چرا که نیاز به تخصص خاص خود را دارد و هر تعمیرکاری نمی تواند این نوع خودروها را تعمیر کند.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها