کد خبر : 60618

ماراتن میلیون نفری برای پژو پارس TU5 با قیمت دولتی

ماراتن میلیون نفری برای پژو پارس TU5 با قیمت دولتی

جدیدترین آمار منتشر شده از شمار متقاضیان برای ثبت نام خودرو حاکی از آن است که تقاضا برای خودروهایی که اختلاف قیمت بیشتری در کارخانه و بازار دارند به طور محسوسی بیشتر از دیگر خودروها است. در جدیدترین فروش فوق العاده ایران خودرو نزدیک به 3 میلیون و 900 هزار نفر ثبت نام کردند.

به گزارش خودروتک، ایران خودرو اولین فروش فوق العاده خود در سال 1400 را با عرضه 15 هزار دستگاه خودرو انجام داد. سه خودرو پژو پارس TU5، سمند LX و پژو پارس سال در این فروش فوق العاده عرضه شدند که میزان تقاضا برای پژو پارس TU5 بسیار بیشتر از دو خودرو دیگر بود.

برای این فروش فوق العاده 3 میلیون و 899 هزار و 483 نفر ثبت نام کردند که از این تعداد 2 میلیون و 465 هزار و 324 نفر، متقاضی 6 هزار دستگاه خودرو پژو پارس TU5 بودند.

این حجم از تقاضا برای یک خودرو که حتی بالاترین تخمین ها هم نشان می دهد که از حجم کل تقاضای واقعی خودرو در سال هم بیشتر است را می توان تنها در چهارچوب کسب سود از ما به التفاوت قیمت پژو پارس در کارخانه و بازار تحلیل کرد.

نکته جالب توجه این است که در میان سه خودرو عرضه شده در این فروش فوق العاده پژو پارس TU5 بالاترین قیمت را دارد و اگر این حجم از تقاضای وارد شده، تقاضای واقعی و نه تقاضای سفته بازانه بود، باید علی القاعده به طرف خودروهای ارزانتر می رفت.

پژو پارس TU5 در این فروش فوق العاده به قیمت 127 میلیون تومان عرضه شد. در حالی که قیمت مدل 1400 این خودرو در بازار 252 میلیون تومان است. این یعنی یک سود 125 میلیون تومانی در این بخت آزمایی خودرویی با قیمت دولتی خودرو برای برنده قرعه کشی خفته است.

در حالی که اختلاف قیمت سمند LX مدل 1400 در بازار و کارخانه 73 میلیون تومان است و از این رو تنها 594 هزار و 788 نفر برای آن ثبت نام کردند.

حرکت به سمت واقعی سازی قیمت خودرو تنها راه پایان دادن به این رانت جویی در عرضه کارخانه خودرو است و در کنار آن با افزایش نقدینگی در دست خودروسازان می توان انتظار داشت که به سمت افزایش تولید و همچنین تولید خودرو اقتصادی و ایمن برای اقشار کم درآمد حرکت کنند.

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها