کد خبر : 60516

تولید یکی از تیپ های خودرو شاهین از دستور کار خارج شد؟

تولید یکی از تیپ های خودرو شاهین از دستور کار خارج شد؟

مرداد ماه 99 بود که مشخص شد خودرو سایپا شاهین با دو تیپ S و G عرضه خواهد شد.

به گزارش خودروتک، سایپا پیش از نوروز 1400 روند تحویل خودرو شاهین را آغاز کرد و این در حالی بود که تمامی خودروهای تحویلی تیپ G شاهین هستند.

آنگونه که گفته می شد قرار بود شاهین تیپ S مدل معمولی این خودرو و شاهین تیپ G مدل فول باشد. با این حال مواردی مشاهده می شود که نشان می دهد شاهین تیپ S یا فعلا در دستور کار تولید قرار نگرفته یا اینکه به طور کامل از برنامه کنار گذاشته شده است.

آنچه گمانه زنی در خصوص منتفی شدن سایپا شاهین تیپ S را تقویت می کند عدم اعلام قیمت مصوب این خودرو از سوی شورای رقابت است. در واقع فقط شاهین تیپ G قیمت گذاری شده است.

نکته دوم عدم حضور نشانه ای از سایپا شاهین تیپ S در بخش محصولات سایت سایپا است. در این بخش تنها یک مدل شاهین دیده می شود که مشخصات آن حاکی ازتیپ G بودن آن است.

تفاوت های شاهین تیپ S و G در بخش آپشن ها بود و این دو خودرو قرار نبود با مشخصات فنی متفاوت به بازار عرضه شوند. سایپا شاهین S قرار بود فاقد سانروف، سیستم مولتی مدیا، کلیدهای کنترلی روی فرمان و تهویه هوای اتوماتیک باشد.

نکته قابل توجه این است که اگر سایپا تصمیم به کنار گذاشتن مدل کم آپشن شاهین گرفته باشد، باید آن را اقدامی هوشمندانه و مثبت ارزیابی کرد. چرا که خودرویی با طراحی جذاب شاهین لازم است که از آپشن هایی که ذکر آنها رفت برخوردار باشد و این به توسعه سهم بازار این خودرو کمک خواهد کرد.

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها