کد خبر : 60351

هیچ خودرویی به دلیل خلافی توقیف نمی‎شود

هیچ خودرویی به دلیل خلافی توقیف نمی‎شود

جانشین پلیس راهور ناجا گفت: خودروها با پلاک غیر بومی فقط ۷۲ ساعت فرصت دارند تا از شهرهایی که به شرایط نارنجی و قرمز رسیده‌اند خارج شوند در غیر این صورت جریمه خواهند شد.

به گزارش خودروتک به نقل از فارس، سردار سید تیمور حسینی جانشین پلیس راهور ناجا در خصوص آخرین وضعیت تردد‌ نوروزی و ممنوعیت‌های کرونایی اظهار داشت: بر اساس آخرین وضعیت شیوع کرونا در کشور، 67 شهر در شرایط قرمز و نارنجی قرار گرفته اند.

وی گفت: بر این اساس مسافرانی که در این شهرها حضور دارند 72 ساعت فرصت برای خروج از این شهرها دارند در غیر این صورت به ازای هر 24 ساعت، خودروهای دارای پلاک غیربومی در شهر قرمز جریمه یک میلیون تومانی و در شهرهای نارنجی جریمه 500 هزار تومانی خواهند شد.

سردارحسینی گفت: وضعیت تهران به شرایط نارنجی کرونایی رسیده اما تا این لحظه به پلیس ابلاغ نشده است؛ به محض ابلاغ، از ورود پلاک های غیر بومی به تهران جلوگیری شده و جریمه 500 هزار تومانی در انتظار متخلفان خواهد بود.

جانشین پلیس راهور ناجا در پاسخ به دیگر پرسش فارس در خصوص خلافی بالای برخی خودروها و نگرانی شهروندان از توقیف در جاده‌ها اعلام کرد: به استثنای رانندگانی که همزمان مرتکب دو تخلف حادثه ساز  از جمله سرعت غیر‌مجاز، سبقت غیر مجاز، حرکات نمایشی و مارپیچ شوند به همکاران پلیس راه و راهور تمام استان‌ها ابلاغ شده که خودروها را به خاطر داشتن خلافی بالا یا نداشتن مدارک در ایام نوروز به پارکینگ منتقل نکنند.

جانشین پلیس راهور ناجا، خط قرمز پلیس را تخلفات حادثه ساز عنوان و خاطرنشان کرد: ماموران پلیس در مواجهه با تخلفات حادثه‌ساز به هیچ عنوان کوتاه نیامده و خودروی متخلفان برابر قانون توقیف خواهد شد.

وی یادآور شد: ممنوعیت تردد شبانه با یک ساعت کاهش از ساعت 22 تا 3 صبح در تمام شهرها با شرایط کرونایی قرمز، نارنجی، زرد و آبی اجرا شده و متخلفان در صورت تردد در این بازه زمانی جریمه 200 هزار تومانی خواهند شد.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها