کد خبر : 60111

یک سوال و 6 جواب ، قیمت خودرو در سال 1400 افزایش می یابد؟

یک سوال و 6 جواب ، قیمت خودرو در سال 1400 افزایش می یابد؟

آیا قیمت خودرو در سال ۱۴۰۰ نیز روند افزایشی را طی می‌کند یا وارد مدار نزولی می‌شود؟

به گزارش خودروتک به نقل از گسترش ، در سال ۹۹ قیمت خودروهای مختلف چه داخلی و چه وارداتی در مقطعی به حدی بالا رفت که دیگر اکثر مردم دست نگه داشتند تا نرخ ها به حالت قبلی بازگردد. اما با شرع کاهش قیمت ها نیز همچنان خرید و فروشی در بازار انجام نمی‌شد چرا که خریداران در انتظار کاهش بیشتر قیمت ها بودند.

اما سوال مهمی که مطرح می‌شود این است که قیمت خودرو در سال ۱۴۰۰ به کدام سمت و سو می‌رود؟ آیا سال ۱۴۰۰ وقت مناسبی برای خرید خودرو است؟ در این خصوص کارشناسان و مسئولان پیش بینی هایی کرده ‌اند که در ادامه برخی از آن ها آورده شده است. با گسترش نیوز همراه باشید.

فربد زاوه، کارشناس صنعت خودرو: اگر سال ۱۴۰۰ شرایطی مهیا شود که تولید خودرو افزایش قابل توجه داشته باشد، قیمت‌ها کاهشی می‌شود. اما برعکس این صحبت هم ممکن است رخ دهد، یعنی قیمت خودرو ارتباط مستقیمی با عرضه خودروسازان دارد. اگر ایران سال ۱۴۰۰ به FATF ملحق شود و مذاکرات برجام به نتیجه برسد، تاثیرات هیجانی ناشی از آن موجب می‌شود که ظرف مدت کوتاهی ریزش قیمت در بازار خودرو رخ دهد، گفت: اما این ریزش هیجانی قیمت‌ها دوامی نخواهد داشت و نرخ‌ها دوباره برمی‌گردند. (باشگاه خبرنگاران جوان)

سعید موتمنی، رئیس اتحادیه نمایشگاه داران خودرو: بازار خودرو راکد است و پیش‌بینی می‌شود قیمت خودروها تا سه ماه آینده ثابت باقی بماند. چنانچه بانک مرکزی بازار ارز را مدیریت کرده است. پیش‌بینی ما این است که قیمت دلار در سال ۱۴۰۰ افزایش ندارد. به نظر می‌رسد بازار ارز روند با ثباتی داشته باشد و خودرو هم گران نمی‎‌شود. (تجارت نیوز)

نعمت‌الله کاشانی‌نسب- نایب رئیس دوم اتحادیه نمایشگاه‌داران خودرو تهران: باتوجه به اینکه اقتصاد کشور و عوامل وابسته به نرخ ارز چندان قابل پیش‌بینی دقیق نیستند، پیش‌بینی دقیقی از روند قیمتی خودرو در بازار برای سال آینده نمی‌توان ارائه داد، اما بسیار بعید به نظر می‌رسد که قیمت‌ها بخواهد مجدد روند افزایشی در پیش گیرند. باتوجه به اینکه بازار تابع عرضه و تقاضاست، چنانچه روند افزایش تولید خودروسازان بزرگ ادامه‌دار باشد و تیراژهای تولید بالا روند، با افزایش عرضه اتوماتیک‌وار تقاضا پایین خواهد آمد. در اینصورت به دنبال کاهش تقاضا، بازار به سمت رقابتی شدن حرکت خواهد کرد. (خبرآنلاین)

محمدرضا نجفی‌منش، عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران: صنعت خودرو در ایران متاسفانه وضعیت آشفته‌ای دارد و خودروسازان زیان سنگینی به بزرگی ۱۰۰ هزار میلیارد تومان را تجربه می‌کنند. از آن سمت قیمت‌گذاری دستوری و سیاست‌های حاکم بر این صنعت موجب شده که هزینه این ناکارآمدی از جیب مصرف‌کننده تامین شود. بنابراین از آنجا که تصور می‌کنم حل این مشکلات ساده نیست و ظرف یک سال انجام نمی‌شود، کاهش شدید قیمت خودرو در سال ۱۴۰۰ را دور از واقعیت می‌دانم. (جام جم)

علی جدی، نایب رییس کمیسیون صنایع مجلس: قیمت‌ خودروها رو به نزول است، در حاشیه بازار هم قیمت‌ها در حال کاهش و عرضه خودرو کمی بهتر شده است، بنابراین پیش‌بینی می‌شود که قیمت خودرو بازهم کاهش بیشتری داشته باشد. (ایلنا)

ابوالفضل خلخالی، استاد دانشگاه: اگر ایران بتواند با همین شیب صعودی تولید خود را در سال ۱۴۰۰ افزایش دهد و به یک میلیون و ۴۰۰ هزار دستگاه برساند، بازار آرام می‌شود. شورای رقابت، سازمان حمایت، کمیته خودرو و سازمان‌های دیگر نباید در بحث قیمت‌گذاری ورود کنند بلکه باید چتر نظارتی خود را بر تولید گسترش دهند تا با افزایش عرضه هم از میزان تقاضای کاذب کاسته شود و هم قیمت‌ها در مدار نزول قرار بگیرند. (آنا)

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها