کد خبر : 60107

خودروهای ارزان و اقتصادی ایران خودرو و سایپا در 1400 می آیند

خودروهای ارزان و اقتصادی ایران خودرو و سایپا در 1400 می آیند

توقف تولید پراید اگر چه برای صنعت خودرو کشور خبری خوب و گامی رو به جلو بود، اما برای طیف وسیعی از مصرف کنندگان نگران کننده بود. چرا که بخشی از مصرف کنندگان واقعی خودرو در کشور از دهک های پایین اقتصادی جامعه هستند و پراید برای آنها تنها گزینه صفر کیلومتر برای خرید به حساب می آمد.

به گزارش خودروتک، اگر چه عبور قیمت پراید در بازار از 100 میلیون تومان در سال 99 ، همان را هم برای بسیاری از دهک های پایین اقتصادی به رویایی تبدیل کرد، اما به هر حال باز هم قیمت کارخانه پراید شانسی برای رسیدن این قشر به خودرو صفر کیلومتر به حساب می آمد.

پیش از این در نوشتاری (اینجا بخوانید) به این مساله اشاره کردیم که بازار خودرو با توجه به شرایط اقتصادی و قدرت خرید مردم، به یک خودرو جانشین پراید نیاز دارد، خودرویی که ضمن قیمت پایین و قابل دسترس برای عموم مردم، از ایمنی لازم نیز برخوردار باشد.

باتوجه به صحبت های اخیر مدیران عامل ایران خودرو و سایپا به نظر می رسد که در سال 1400 باید منتظر خودرو اقتصادی یا همان خودرو ارزان در سبد محصولات این دو خودروساز باشیم. اتفاقی که می تواند برای بازار خودرو نیز عاملی برای ایجاد تحرک و بازگشت رونق باشد.

سیدجواد سلیمانی مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا در خصوص تولید خودرو ارزان در این مجموعه با اشاره به خروج پراید از سبد محصولات این گروه خودروسازی در ابتدای تابستان امسال گفت: برنامه‌های جایگزین برای تولید محصول اقتصادی و ارزان قیمت از سوی وزارت صمت برنامه ریزی شده که به صورت مشترک با ایران خودرو در حال انجام است و بر این اساس پلتفرم مشترکی طراحی خواهد شد که محصول آن بتواند با کیفیت مناسب و قیمت ارزان در اختیار مردم عزیز قرار گیرد.

فرشاد مقیمی، مدیرعامل ایران خودرو نیز، از رونمایی محصول اقتصادی کوچک ایران‌خودرو در ماه‌های آینده خبر داد و گفت: در مرحله طراحی مفهومی خودرو هستیم. 

مقیمی محصول آینده ایران‌خودرو را خانوادگی و اقتصادی خواند و گفت: کیفیت، ایمنی و استاندارد این محصول در تراز خودروهای جهانی خواهد بود.

مدیر عامل گروه صنعتی ایران‌خودرو با بیان این‌که اهداف تولید امسال را به‌صورت صددرصدی محقق کرده‌ایم، گفت: مجموعه اقداماتی را که از ضروریات صنعت خودروسازی است انجام داده‌ایم؛ برخی از پروژه‌ها به تولید انبوه رسیده و برخی دیگر نیز در صورت حمایت، آماده تولید انبوه و بهره‌برداری است.

مقیمی از شروع سال کاری برای نخستین بار از پنجم فروردین سال آینده خبر داد و گفت: همکارانم برای تکمیل و تجاری‌سازی خودروهای دارای کسری قطعه در محل کار حضور خواهند داشت.

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها