کد خبر : 60035

برای بیمه نامه جدید خودرو باید الحاقیه تهیه کنیم؟

برای بیمه نامه جدید خودرو باید الحاقیه تهیه کنیم؟

رئیس کل بیمه مرکزی ایران با بیان اینکه با افزایش 37 درصدی نرخ بیمه شخص ثالث برای سال آینده نیاز به الحاقیه بیمه شخص ثالث نیست، گفت: فقط کسانی که بخواهند میزان تعهد مالی بیمه را افزایش دهند باید الحاقیه بگیرند.

به گزارش خودروتک به نقل از فارس ، غلامرضا سلیمانی امروز در جمع خبرنگاران در محل بیمه مرکزی ایران گفت: نرخ دیه برای ماه‌های آتی در سال آینده از 330 میلیون تومان به 480 میلیون تومان با رشد 45.5 درصد افزایش یافت و برای ماه‌های حرام نرخ دیه کامل 640 میلیون تومان رسیده است.

به گفته رئیس کل بیمه مرکزی ایران برای افزایش بیمه خودروهای نامتعارف و گران قیمت نیاز به مصوبه مجلس دارد که در حال حاضر در کمیسیون اقتصادی تصویب شده است و نیاز به مصوبه  جلسه علنی مجلس و تصویب همه نمایندگان دارد.

به گفته سلیمانی در حال حاضر سقف پرداخت خسارت مالی در بیمه شخص ثالث 11 میلیون تومان است که برای سال آینده این سقف به  16 میلیون تومان افزایش می‌یابد بنابراین کسانی که  خودروی آنها بیمه شخص ثالث دارد و تا ماه‌هایی از سال 1400 ادامه دارد، برای بیمه شخص ثالث که نرخ دیه افزایش یافته نیاز به الحاقیه ندارند چون صندوق خسارت بدنی مابقی آن را جبران می‌کند اما اگر کسی بخواهد میزان پوشش خسارت مالی خود را افزایش دهد باید برای مابه‌التفاوت 11 تا 16 میلیون تومان در خسارت مالی الحاقیه بگیرد.

رئیس کل بیمه مرکزی ایران در مورد انتخاب مدیران عامل شرکت‌های بیمه نیز گفت: طبق مقررات آئین‌نامه برای همه یکسان است کسانی که عضو هیأت مدیره شرکت‌های بیمه می‌شوند سابقه فعالیت، تحصیلات آنها بررسی و از مراجع رسمی استعلام می‌شود و سپس مصاحبه انجام می‌شود و در صورت داشتن صلاحیت‌های قانونی برای هیأت مدیره شرکت‌ها احراز صلاحیت می‌شوند.

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها