کد خبر : 59857

50 درصد خودروهای کشور فرسوده هستند

50 درصد خودروهای کشور فرسوده هستند

مرگ و میر ناشی از تصادفات جاده‌ای به ‌عنوان یکی از عوامل شایع مرگ در بسیاری از مناطق به ویژه کشور‌های در حال توسعه به شمار می‌رود. تصادفاتی که بیشتر به علت فرسودگی خودرو رخ می دهد، نقصی که اگر به موقع رفع می شد، آن تصادف رخ نمی داد و تعداد کشتگان کم می شد.

به گزارش خودروتک به نقل از باشگاه خبرنگاران ، دبیر انجمن صنایع بازیافت کشور گفت: اکنون نصف خودروها فرسوده است و مردم با معاینه فنی متوجه می شوند که خودروهایشان نا ایمن است، معاینه فنی مانند طبیب ارزان عمل می کند و اگر تشخیص را به درستی انجام دهند و  به مراکز تخصصی معرفی کنند و می توان روی آن اعتماد کرد و به سفر رفت.

علت اصلی تصادفات ما، به دلیل خودروهای فرسوده است که از آن بد نگه داری شده است. اکنون خودروهای خوبی تولید می شوند و استاندارد های ۸۵ گارنه را دریافت می کند.اما مشکل بد نگه داشتن از آن است، هر وسیله ای را بد نگه می داریم، چه خودرو، چه موتورسیکلت، چه ناوگان سنگین را، این مدیریت نگه داری اگر درست انجام شود، که معاینه فنی مهم ترین بخش آن است، مطمئن باشید وسایل نقلیه ایمن با امر ۲ برابری خواهیم داشت.

در تمام دنیا ملاک اسقاط معاینه فنی، است ،یعنی اگر  رفع ایراد خودرو ارزش نداشته باشد، باید اسقاط شود، سه سال روزی هزار کیلومتر برود، یک و نیم میلیون کیلومتر است این عدد بزرگ نیست و می تواند اسقاط شود. اگر مراقبت خوب باشد همین وسیله نقلیه می تواند باز کار کند به شرطی که خوب فعالیت کند.

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها