کد خبر : 59568

واقعاً چند دستگاه تارا تولید شده است؟

واقعاً چند دستگاه تارا تولید شده است؟

با وجود آنکه در ماه‌های گذشته بخش مهمی از صحبت‌های مدیرعامل ایران خودرو حول محور محصول جدید این شرکت متمرکز شده اما بررسی آمارها نشان می‌دهد که از خودرو تارا تعداد بسیار محدودی تولید شده است.

به گزارش خودروتک به نقل از اقتصاد آنلاین، محصول جدید ایران خودرو که کار بر روی آن با نام k132  آغاز شد و سرانجام تارا نام گرفت، در ماه‌های گذشته سر و صدای زیادی به پا کرده است. در شرایطی که سایپا اعلام کرد که طراحی شاهین را با استفاده از توان داخلی نهایی کرده، تارا بر اساس پلتفرم پژو۳۰۱ نهایی شده اما طبق گفته‌های مسولان ایران خودرو، بخش قابل توجهی از قطعات و تجهیزات آن در داخل تولید و نهایی شده است.

با وجود تمام این گمانه زنی‌ها، تا زمانی که محصول جدید ایران خودرو به بازار نرسد، هیچ تحلیلی درباره کیفیت آن قابل اعتنا نخواهد بود، این در حالی است که پیش از این فرشاد مقیمی‌مدیرعامل این شرکت اعلام کرده که برای تارا، استاندارد پنج ستاره خواهند گرفت و حتی تحقق این وعده نیز به ماه‌های آینده موکول خواهد شد زیرا ستاره‌های کیفی «تارا» پس از ارزشیابی کیفی و نتایج شاخص بررسی اولیه کیفیت (IQS) از نگاه مشتریان تعیین خواهد شد. اندازه‌گیری این شاخص نیازمند پیمایش سه ماهه خودرو توسط مشتریان است، بنابراین تعیین سطح کیفی محصول تارا پس از تحویل دهی به مشتریان و تعیین نتایج شاخص بررسی اولیه کیفیت از نگاهمشتریان صورت می‌پذیرد؛ هدف‌گذاری انجام شده در ایران خودرو، کسب پنج ستاره کیفی برای محصول تارا است.

مقیمی‌ چند هفته قبل اعلام کرده بود: تولید مدل دستی تارا در بهمن ماه از روزانه شش دستگاه آغاز شده و در پایان اسفنده ماه به روزانه ۶۰دستگاه افزایش خواهد یافت؛ در تیر ماه ۱۴۰۰ شاهد تولید نسخه اتوماتیک این خودرو خواهیم بود. او از برنامه تولید ۵۰هزار دستگاه خودرو تارا در سال آینده خبر داد و اظهار کرد: قرار است در مرحله نخست ۳۰۰دستگاه از این خودرو به بازارهای هدف ایران‌ خودرو صادر شود.

ایران خودرو تارا

برخی دیگر از مدیران ایران خودرو، در رابطه با تارا وعده‌های بزرگتری نیز دادند. کیانوش پورمجیب - معاون تحقیقات، طراحی و تکوین محصول – در دی ماه امسال گفته بود: بهمن امسال تولید انبوه این خودرو را با یک هزار دستگاه شروع خواهیم کرد و سال آینده آن را به ۵۰هزار دستگاه خواهیم رساند.

آمارهای ارائه شده در کدال نشان می‌دهد که ایران خودرو از ابتدای سال۹۹ تا پایان دی ماه، مجموعا ۵۲دستگاه تارا تولید کرده که در مرحله ارزیابی‌های ابتدایی و رونمایی مورد استفاده قرار گرفته‌اند. در این گزارش آمده که در بهمن ماه امسال تعداد کل تارا تولید شده در ایران خودرو فقط ۳۰دستگاه بوده و به این ترتیب ایران خودرو روزانه یک دستگاه از محصول جدید خود را تولید کرده که فاصله‌ای بسیار زیاد با وعده تولید ۱۰۰۰دستگاه دارد و در برنامه اعلام شده از سوی مقیمی‌نیز تولیدات نهایی تنها یک ششم برنامه ابتدایی شده است.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها