کد خبر : 59369

تغییر چراغ خاموش سبد محصولات ایران خودرو در 1400؟

تغییر چراغ خاموش سبد محصولات ایران خودرو در 1400؟

سال 99 برای صنعت خودرو ایران و سبد محصولات عرضه شده به بازار خودرو سال قابل اهمیتی به حساب می آید. هر چند شاید تغییراتی که امسال در تولید خودرو اتفاق افتاده است در هیاهوی افزایش قیمت خودرو گم شده باشد. اما روندی که امسال آغاز شد نشان دهنده تغییرات مهمی در سبد محصولات خودروسازان اصلی کشور در سال 1400 است.

به گزارش خودروتک، در میان دو خودروساز اصلی کشور، سایپا تغییراتی بنیادی را در تولید خودروهای خود آغاز کرد. توقف تولید پراید و آغاز تولید شاهین در کنار طراحی و تولید مدل های ارتقا یافته خودروهای کوییک و ساینا نشان داد که سایپا برنامه عبور از عصر پراید را به طور جدی دنبال می کند.

اما در آنسوی میدان یعنی در زمین ایران خودرو نیز سیگنال هایی از تغییر سبد محصولات به چشم می خورد. هر چند آبی های جاده مخصوص به طور رسمی چیزی را اعلام نکرده اند اما حذف یا کم شدن حضور برخی از خودروها در فروش فوق العاده و پیش فروش ها حاکی از نوعی نگاه رو به جلو در سبد محصولات ایران خودرو است.

خودروهایی مانند، پژو 206 تیپ 5 ، پژو 206 صندوقدار، رانا معمولی، سمند LX و حتی پژو 405 SLX که برخلاف مدل GLX تولید آن متوقف نشده است، خودروهایی هستند که در طول سال 99 یا به طور کلی در پیش فروش ها و فروش های فوق العاده قرار نگرفته اند یا خیلی به ندرت قرار گرفته اند.

ایران خودرو نیز به مانند سایپا، در طول سال 99 خودروهای پلاس جدیدی را برمبنای سمند و رانا معرفی کرده است که با افزایش روند تحویل آنها در سال 1400 به محصولات اصلی و ارتقا یافته سبد محصولات این شرکت تبدیل خواهند شد. از سوی دیگر خودرویی مانند پژو 206 تیپ 5 هم جایگزین جذاب تری مانند پژو 207 در سبد محصولات ایران خودرو دارد که می تواند مشتریان تیپ 5 را به خود جلب کند.

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها