کد خبر : 58928

ضمانت اجرای دریافت مالیات از خودروهای لوکس

ضمانت اجرای دریافت مالیات از خودروهای لوکس

براساس مصوبه مجلس شورای اسلامی در لایحه بودجه، خودروهای لوکس بالای یک میلیارد تومان از سال 1400 مشمول پرداخت مالیات خواهند شد. قانون گذار برای اجرای این قانون ضمانت اجرا نیز قرار داده است تا جلوی فرار مالیاتی از این محل نیز گرفته شود.

به گزارش خودروتک، دریافت مالیات از خودروهای لوکس در شرایطی قرار است از سال آینده اجرایی شود که این قانون شامل تمامی خودروهای سواری و وانت دو کابین می شود. حتی اگر این خودرو به نام فرزندان کمتر از 18 سال شده باشد.

ماخذ محاسبه مالیات خودروهای لوکس موضوع این بند قیمت روز انواع خودرو با توجه به تاریخ ساخت یا واردات آن است که توسط سازمان امور مالیاتی کشور تا پایان سال ۱۳۹۹ تعیین و اعلام می شود. ماخذ مزبور برای انواع خودرو که بعد از اعلام سازمان تولید یا وارد می شوند، بلافاصله پس از تولید یا واردات آن توسط سازمان مزبور تعیین و اعلام خواهد شد.

بر این اساس سازمان امور مالیاتی کشور مکلف است نسبت به تعیین دارایی‌های مشمول و ارزش آنها حداکثر تا پایان خرداد ماه سال ۱۴۰۰ اقدام کند و مراتب را به نحو مقتضی به اطلاع اشخاص مشمول برساند.

ضمانت اجرای دریافت مالیات خودروهای لوکس

کلیه اشخاص حقیقی و حقوقی مکلفند مالیات سالانه مربوط به خودرو های تحت تملک خود و افراد تحت تکفل را حداکثر تا پایان بهمن ماه سال ۱۴۰۰ پرداخت نمایند. ثبت نقل و انتقال خودرو هایی که به موجب این بند برای آنها مالیات وضع گردیده است قبل از پرداخت بدهی مالیاتی مورد انتقال شامل مالیات بر دارایی، نقل و انتقال قطعی و اجاره ممنوع است.متخلف از حکم این بند در پرداخت مالیات متعلقه مسئولیت تضامنی دارد.

آیین نامه اجرایی این بند توسط وزارت امور اقتصادی و دارایی تهیه و حداکثر تا پایان خردادماه سال ۱۴۰۰ به تصویب هیات وزیران می رسد.

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها