کد خبر : 58580

زمان ورود اولین سری خودرو تارا به بازار / حدود قیمت تارا چند؟

زمان ورود اولین سری خودرو تارا به بازار / حدود قیمت تارا چند؟

مدیرعامل ایران خودرو زمان ورود خودرو تارا را به بازار اعلام کرد. تارا یکی از متفاوت‌ترین خودروهای بومی کشور است. محصولی که اگرچه از نظر طراحی با سطح فعلی استاندارد دنیا فاصله دارد ولی در قیاس با مدل‌های داخلی یک سر و گردن بالاتر است و می توان پیش بینی کرد که در بازار هم خودروی موفقی باشد.

به گزارش خودروتک، تارا و شاهین دو خودرو هیجان انگیز و جدید بازار خواهند بود که بنا برگفته فرشاد مقیمی مدیرعامل ایران خودرو، خودرو تارا همین امسال وارد بازار خواهد شد.

البته به نظر می رسد هر چند تحویل اولین سری از خودرو تارا تا قبل از پایان سال جاری انجام می شود، اما با توجه به اخباری که از تیراژ تولید این خودرو شنیده می شود، برای عرضه انبوه و دیده شدن آن در سطح کشور باید تا سال آینده صبر کرد. تولید و عرضه خودرو تارا فعلا با نمونه دنده دستی انجام می شود.

فرشاد مقیمی با بیان این که نخستین محصول تمام‌ایرانی با پنج ستاره کیفیت متعلق به سبد محصولات ایران‌خودرو است، اظهار کرد: آن چیزی را که مشتریان از خودروساز انتظار دارند، انجام خواهیم داد.

وی از دریافت مجوز شماره‌گذاری نخستین محصول تارا در روز ۲۱ بهمن امسال خبر داد و گفت:‌ پروژه تکوین این محصول در ۲۱ بهمن سال گذشته کلید خورد و دست‌یابی به نتایج مطلوب در کوتاه‌ترین زمان ممکن از افتخارات ایران‌خودرو است. تعهدات تارا به مشتریان نیز در موعد مقرر انجام خواهد شد.

مدیر عامل گروه صنعتی ایران‌خودرو تصریح کرد:‌ کسب پنج ستاره کیفیت را برای تارا هدف‌گذاری کرده‌ایم که در سال آینده محقق خواهد شد.

وی طراحی گیربکس شش‌سرعته و موتور سه‌سیلندر را از دیگر پروژه‌های توسعه‌ای ایران‌خودرو خواند و گفت: آمادگی داریم تا این محصولات را در اختیار سایر خودروسازان نیز قرار دهیم.

قیمت خودرو تارا

هنوز قیمت مصوب خودرو تارا برای تحویل به مشتریان اعلام نشده است. این درحالیست که پیش از این نام تارا در میان 18 خودرویی که قرار بود مشمول آزادسازی قیمت خودرو شوند دیده می شد. با منتفی شدن این تصمیم باید در انتظار اعلام قیمت تارا از سوی شورای رقابت بود.

با این حال با توجه به مبلغ پیش فروشی که برای این خودرو دریافت شده است، و معمولا این مبلغ 50 درصد قیمت نهایی خودرو را شامل می شود، انتظار می رود که قیمت نهایی خودرو تارا در محدوده 285 میلیون تومان باشد. خودروسازان براساس آیین نامه سازمان حمایت اجازه ندارند بیش از 50 درصد قیمت خودرو را در پیش فروش دریافت کنند.

در مورد خودرو تارا بیشتر بخوانید:

یک کلام، ایران خودرو تارا بهتر است یا سایپا شاهین؟

2 سناریو قیمت خودرو تارا در زمان عرضه به بازار

ایران خودرو تارا با چه مشخصات و آپشن‌هایی عرضه می‌شود؟

شرایط پیش فروش خودرو تارا اعلام شد + مبلغ پیش پرداخت

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها